Google: Chrome wkrótce będzie blokował reklamy, ale nie wszędzie

Pod koniec kwietnia informowaliśmy, że Google planuje wprowadzenie funkcji natywnego blokowania reklam w Chrome. Silnik ma jednak działać wybiórczo, przede wszystkim w oparciu o zasady sformułowane przez Coalition for Better Ads. Dziś Google potwierdziło te informacje i podzieliło się szczegółami.

Google: Chrome wkrótce będzie blokował reklamy, ale nie wszędzie

02.06.2017 12:41

Już w kwietniu pisaliśmy, że blokowanie reklam przez Google nie ma na celu odcięcia wydawców od możliwości spieniężania ruchu, lecz wymuszenie na nich stosowania zasad, dzięki którym z Internetu znikną najbardziej agresywne i inwazyjne formy reklam. Kanon został ustalony przez organizację Coalition for Better Ads, której członkami obok Google są między innymi Facebook, Reuters, Unilever czy The Wahsington Post.

Dziś Google potwierdziło plany wprowadzenia reklam na swoim oficjalnym blogu. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, nie należy oczekiwać silnika, który zablokuje wszystkie reklamy, niezależnie od ich formy, jak to ma miejsce w Operze. Chrome będzie blokował wszystkie reklamy na stronach, które łamią zasady Coalition for Better Ads. Jeśli jednak nie zostaną one naruszone, to Chrome nie będzie blokował żadnych reklam na danej witrynie.

Natywne blokowanie reklam trafi do Chrome'a na początku przyszłego roku, co daje wydawcom zaledwie kilka miesięcy na dostosowanie witryn. Stosowne poradniki zostały udostępnione na stronach Double Click. Decyzja Google, jako zdecydowanego lidera na rynku przeglądarek, rzeczywiście może mieć wpływ na to, jak już za kilka miesięcy będą prezentować się strony internetowe.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (64)