Google wskazuje najszybsze strony. Ciekawy ranking
Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Google, aż 54 procent użytkowników jest przekonanych, że ich frustracja rośnie razem z czasem ładowania strony. Firma przeanalizowała działanie najpopularniejszych wirtyn mobilnych pod kątem szybkości ładowania, ich interaktywności oraz ich tzw. wizualnej stabilności. Opublikowane wyniki nie napawają optymizmem.
01.04.2021 | aktual.: 06.03.2024 21:48
Wspomniane trzy wskaźniki, które są znane jako Core Web Vitals, są wykorzystywane przez Google do mierzenia przez firmę optymalności danej strony. Na CWV składają się kolejno Largest Contentful Paint (LCP), First Input Delay (FID) oraz Cumulative Layout Shift (CLS). Te pierwszy odpowiada za mierzenie jak długo ładuje się na stronie jej największy widoczny element. FID przekłada się na czas po jakim strona staje się responsywna dla użytkownika. Ostatni, CLS, zajmuje się sprawdzaniem tzw. stabilności wizualnej. Znany jest popularnie jako współczynnik skakania strony.
Jak podają Wirtualne Media, jedynie 27 procent spośród polskich witryn internetowych osiąga dobre wyniki w zakresie CWV. Wśród serwisów, które znalazły się wśród najlepszych są między innymi Allegro, Apart, Notino, Walutomat czy Warta.
Raport Google wyraźnie podaje, że komfort użytkowania strony może wyraźnie wpłynąć np. na decyzje zakupowe. Dokładnie 70 procent użytkowników stron mobilnych przyznaje się do rezygnacji z dokonania transakcji jeżeli witryna jest niewygodna w obsłudze.
Mając to na uwadze, właściciele serwisów powinni dołożyć wszelkich starań aby zadbać o ich UX, który byłby prosty w obsłudze oraz czytelny dla użytkowników. Szczególnie, że jak dalej wynika z badania, aż 83 procent osób przywiązuje znaczącą uwagę do komfortu korzystania z danej strony.