Google zablokował 5,2 mld reklam i przedstawia nowe narzędzie
Google opublikował raport dotyczący reklam w sieci w 2022 roku. Okazuje się, że przez cały rok konieczne było zablokowanie ponad 5,2 mld reklam i ograniczenie zasięgu aż 4,3 mld reklamowych treści. Od początku wojny w Ukrainie, zablokowano także 17 mln treści o rosyjskiej inwazji.
29.03.2023 14:26
Google musiał zablokować ponad 5,2 mld reklam tylko w 2022 roku, czyli o prawie 2 mld więcej niż w roku poprzednim - wynika z opublikowanego raportu Ads Safety Report. Najczęściej blokowano reklamy celowo wprowadzające odbiorcę w błąd, związane z usługami finansowymi oraz prezentujące szeroko rozumiane nieodpowiednie treści - między innymi przemoc, negowanie zmian klimatu czy szerzenie mowy nienawiści.
Dodatkowo Google podaje, że konieczne było ograniczenie zasięgu 4,3 mld reklam oraz zawieszenie przeszło 6,7 mln kont reklamodawców. To pokazuje skalę problemu nieprawidłowych i szkodliwych reklam, z jakimi trzeba mierzyć się w dzisiejszym internecie. By walka była łatwiejsza, Google uruchamia nowe narzędzie - Centrum przejrzystości reklam, będące swego rodzaju uzupełnieniem Mojego centrum reklam.
Centrum przejrzystości reklam to narzędzie, które daje użytkownikom dostęp do informacji o reklamach pochodzących od zweryfikowanych reklamodawców. W praktyce pozwala to sprawdzić między innymi jakie reklamy uruchomił dany reklamodawca, które były wyświetlane w danym regionie oraz datę uruchomienia danej reklamy i jej format. Do Centrum przejrzystości reklam można się dostać z poziomu Mojego centrum reklam lub menu "trzech kropek" obok konkretnej reklamy w sieci.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl