Huawei i Honor z nowymi celami dla strategii obu marek
W 2012 roku Richard Yu - szef Huaweia - wyznaczył kierowanej przez siebie firmie siedem strategicznych celów. Te zostały już zrealizowane, więc pora na kolejne wyzwania.
11.04.2019 19:26
Tym razem celi jest mniej, ale są one znacznie ambitniejsze. Ponadto obejmują nie tylko markę Huawei, ale i Honor.
Po pierwsze - Huawei ma zostać największym producentem smartfonów na świecie
Według raportu IDC, w 2018 roku Huawei globalnie był trzecim co do wielkości producentem smartfonów na świecie, dostarczając 206 mln urządzeń, zgarniając 14,7 proc. rynku i notując niemal 34-procentowy wzrost rok do roku.
Znajdujący się na drugim miejscu Apple dostarczył niewiele więcej, bo 208,8 mln smartfonów. W przypadku Samsunga było to 292,3 miliona. Huawei jest więc na najlepszej drodze, by w niedalekiej przyszłości zrealizować swój cel.
Po drugie - Honor ma zostać drugim producentem w Chinach i czwartym na świecie
Huaweiowi marzy się, by na jego rodzimym rynku dwie należące do niego marki zajmowały dwa pierwsze miejsca na smartfonowym podium. Czy to się uda? Czas pokaże, ale Honor także prężnie się rozwija.
Po trzecie - Huawei ma wciąż wspierać markę Honor
Choć od jakiegoś czasu Honor działa na rynku jako w dużej mierze niezależna firma, Huawei nie zamierza przestawać wspierać tej marki.
W dalszym ciągu prowadzone mają być inwestycje związane z rozwojem nowoczesnych produktów, kanałami dystrybucyjnymi czy strategią sprzedaży detalicznej.
Wcześniejsze cele już zrealizowane
W 2012 roku Richard Yu wyznaczył Huaweiowi następujące cele:
Ich realizację Huawei ma już za sobą.