Instagram ma zacząć zarabiać… na trzydziestosekundowych reklamach wideo
Mark Zuckerberg najwyraźniej uznał, że czas zacząć zarabiać na kupionym w 2012 roku za 1 miliard dolarów Instagramie. Sposobem na monetyzację mają być oczywiście reklamy. O tym, że w serwisie pojawią się tzw. elementy sponsorowane wiadomo było od zeszłego tygodnia, nikt chyba jednak nie spodziewał się, że będą mogły one być aż tak dokuczliwe dla użytkowników, jak wynika z zapowiedzi przedstawionej na oficjalnym blogu.
Instagram będzie otóż wyświetlał także reklamy wideo o długości 30 sekund. Oznacza to, że reklama będzie dwukrotnie dłuższa, niż klipy wideo, jakie użytkownicy mogą sami w serwisie publikować. Przygotowano też nowe narzędzia dla reklamodawców, które pozwolą im lepiej planować kampanie, zarówno na Instagramie jak i samym Facebooku.
Reklamy w Instagramie są wprowadzane regularnie w kolejnych państwach, ostatnio m.in. w Hiszpanii, Indiach, Korei Południowej, Meksyku i Włoszech. Do nas powinny dotrzeć do 30 września.