Invoice Simple - Invoice your customers from your phone in seconds to aplikacja, za pomocą której można w szybki i wygodny sposób tworzyć faktury, wysyłać je do partnerów biznesowych, a także zarządzać stworzonymi dokumentami.
Gdy zainstalujemy program, czeka nas jego wstępna konfiguracja. Podamy nazwę naszej firmy, stronę internetową, dane kontaktowe, opcjonalnie też możemy wgrać logo. Te informacje będą od razu widoczne na szablonie tworzonej faktury. Ustawimy też domyślną walutę, w której chcemy się rozliczać. Domyślnie ustawione są dolary amerykańskie (USD), ale można szybko wybrać złotówki jako walutę podstawową.
Gdy wykonamy te czynności, aplikacja będzie gotowa do pracy. Na ekranie głównym znajdziemy sekcję poświęconą fakturom. Sprawdzimy tu listę faktur nieopłaconych lub opłaconych, a każdy widoczny wpis możemy kliknąć, by poznać szczegółowe informacje (termin płatności, nazwę firmy, kwotę, wysokość podatku oraz udzielonego rabatu). Faktury zaś można tworzyć w szybki sposób, za pomocą przycisku dostępnego w prawym dolnym rogu ekranu. Aplikacja sama przydziela numer dokumentu (nie można go zmienić ręcznie), konieczne będzie też dodanie nazwy odbiorcy faktury (lub zaczerpnięcie jej z naszej bazy kontaktów), a także informacji o przedmiocie transakcji, terminie płatności (np. do 14 lub 30 dni) i kwoty, na którą opiewa faktura. Przy każdej fakturze możemy też dodać zdjęcie, notatkę oraz informacje o metodzie płatności (np. przelew bankowych lub PayPal). Dane w fakturze możemy sprawdzać na bieżąco, w wygodnym podglądzie dokumentu. Plik możemy też zapisać w pamięci urządzenia, a także wysłać go np. e-mailem lub przesłać do iCloud oraz na dyski chmurowe, które mamy zainstalowane na urządzeniu.
Aplikacja pozwala też tworzyć listę klientów, z którymi najczęściej dobijamy targu i wysyłamy im faktury, a także listę produktów oraz usług, które często fakturujemy. To przydatna funkcja, bo skraca czas potrzebny do przygotowania każdej z faktur. Z kolei w ustawieniach aplikacji możemy ustawić stałą wartość podatku wpisywanego na fakturach, a także sporządzić raport podsumowujący przychody oraz wydatki, który zostanie zapisany w pliku arkusza kalkulacyjnego.
Wszystkie funkcje dostępne w aplikacji są dostępne za opłatą. Zestaw pozwalający stworzyć 100 faktur i dodać 50 klientów rocznie kosztuje ok. 10 zł miesięcznie lub ok. 143 zł rocznie. Pakiet Pro, w którym liczba faktur oraz klientów jest nieograniczona, to wydatek ok. 28 zł miesięcznie lub ok. 280 zł rocznie. Z kolei pakiet dla firm (nieograniczona liczba klientów i faktur, synchronizacja danych na wielu urządzeniach, możliwość dodania użytkowników do konta w usłudze Invoice Simple) wiąże się z wydatkiem ok. 46 zł miesięcznie lub ok. 460 zł rocznie. Płatności można regulować za pomocą modułu mikropłatności.