Łatwiejsze wyszukiwanie i porządkowanie plików w Dysku Google
Google wprowadziło ułatwienia w wyszukiwaniu plików w swoich webowych aplikacjach biurowych. Teraz korzystając np. z Dokumentów, będzie można jednocześnie znaleźć pliki utworzone w Arkuszach lub w Prezentacjach.
Do niedawna wszystkie pliki utworzone w chmurowych usługach Google, niezależnie od ich typu, można było wyszukać tylko korzystając z Dysku. Teraz jednak mają one stać się nieco bardziej autonomiczne. Przykładowo, korzystając z Dokumentów Google w przeglądarce internetowej i szukając plików według haseł kluczowych lub nazwy wyświetlą się nie tylko same dokumenty, ale również arkusze kalkulacyjne i prezentacje. W pierwszej kolejności zobaczymy listę plików dopasowaną według trafności wyników wyszukiwania, a poniżej wyświetlą się ostatnio otwarte pliki.
Kolejna drobna, ale pomagająca utrzymać porządek na Dysku Google nowość dotyczy plików udostępnionych przez inne osoby i dostępnych w widoku „Udostępnione dla mnie”. Jeśli wcześniej nie zapisaliśmy danego materiału na naszym dysku od Google, będzie można to zrobić za pomocą nowej opcji „Dodaj do Dysku". Po kliknięciu wyświetli się zaś opcja „Porządkuj", dzięki której szybko wybrać właściwy folder dla zapisanego przed chwilą pliku.
Z kolei w menu ostatnio otwieranych plików pojawiła się nowa opcja „Przenieś do folderu". Wyświetli się ona po zaznaczeniu konkretnego pliku. Wcześniej tego typu operacja była możliwa dopiero po kliknięciu prawym klawiszem myszy, który uruchamiał menu kontekstowe. Nie było to szczególnie wygodne rozwiązanie, dlatego Google zdecydowało się nieco uprościć pewne sprawy w obsłudze swojego Dysku.
Jak podaje Google, nowe funkcje Dysku i w przeglądarkowych usługach biurowych będą się pojawiały stopniowo. U nas są już dostępne, jeśli chcecie sprawdzić, czy możecie już z nich korzystać, zajrzyjcie tutaj lub na strony poszczególnych usług biurowych Google: Dokumentów, Arkuszy i Prezentacji.