LibreOffice Writer: jak zapisać plik w formacie PDF?
Zapisanie pliku w formacie PDF w LibreOffice Writer jest wyjątkowo proste - to jedna z najpopularniejszych czynności w edytorze. Plik PDF otworzymy potem właściwie na każdym komputerze z dowolnym systemem operacyjnym bez dodatkowego oprogramowania.
LibreOffice Writer to rozbudowany edytor tekstu, w którym przygotujemy nawet najbardziej złożone dokumenty. Jest on darmowy i może z powodzeniem zastąpić Worda spod znaku Microsoftu. Jedną z czynności, które dość często wykorzystuje się w edytorze, jest możliwość zapisu pliku bezpośrednio do formatu PDF.
LibreOffice Writer: jak zapisać plik w formacie PDF?
Zapis pliku do formatu PDF możemy wykonać na dwa sposoby. W sposobie prostym, dla osób, które nie mają obycia z ikonami i menu programu LibreOffice Writer, udajemy się do menu Plik, gdzie odnajdujemy linię Eksportuj.
W nowym oknie, gdzie nastąpi eksport dokumentu, w polu wyboru Zapisz jako typ wybieramy z listy PDF – Portable Document Format (*pdf). Na koniec klikamy przycisk Eksportuj. I tym sposobem nasz plik został zapisany w formacie PDF.
Drugi sposób na zapis pliku w formacie PDF jest dużo prostszy i intuicyjny, wymaga jedynie dwóch klików myszką. Wystarczy odnaleźć w pasku narzędzi (pod górnym menu) czwartą ikonę od lewej strony ekranu (z charakterystycznym znaczkiem Acrobat). Klikamy w ikonę.
W kolejnym kroku wystarczy kliknąć Zapisz i dokument zostanie zapisany w formacie PDF w domyślnej lokalizacji.
LibreOffice to pakiet z ogromem możliwości, z którego możemy korzystać w biurze i w domu. Pakiet jest darmowy, nawet do komercyjnych zastosowań, i jest świetną alternatywą dla płatnych, popularnych rozwiązań firmy Microsoft.