Lidl rozdaje bony na 2000 zł? Uwaga na nową próbę wyłudzenia danych

"Szczęście Ci dopisało i Twój adres e-mail został wybrany do wzięcia udziału w naszej loterii. Masz niepowtarzalną okazję wygrania bonu podarunkowego sklepu Lidl o wartości 2000zł!" - uwaga, to kolejna próba wyłudzenia danych.

Lidl
Lidl
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski

Pojawiła się nowa próba oszustwa wykorzystująca markę Lidl. Tym razem cyberprzestępcy nakłaniają swoje ofiary do zarejestrowania w loterii, w której główną nagrodą ma być bon na zakupy o wartości 2000 złotych.

Nie brakuje przy tym skutecznego ponaglenia, w którym oszuści przekonują, że liczba bonów jest ograniczona i należy się pospieszyć, by mieć szansę je otrzymać. Jeżeli skusimy się na wzięcie udziału w "konkursie", zostaniemy poproszeni o podanie imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz daty urodzenia.

CyberDefence24 zwraca jednak uwagę na ciekawy zapis w regulaminie "loterii", w którym nie ma mowy o tym, że uczestnik ma szanse wygrać bon do Lidla. Zamiast tego godzi się na przekazanie danych singapurskiej spółce oraz długiej liście agencji marketingowych.

Sama "nagroda" również budzi wątpliwości, ponieważ zgodnie z regulaminem będzie to nagroda pieniężna "w wysokości nieprzekraczającej 10.000 PLN" lub rzeczowa o podobnej wartości. "Nieprzekraczającej", czyli równie dobrze może to być 1 grosz.

Inny zapis mówi, że konkurs trwa "od 16.09.2019 r. do 31.12.2021 r. Termin nadsyłania zgłoszeń do konkursu upływa 31.12.2021 r. o godzinie 23:59". Tak więc na rozwiązanie należałoby poczekać...2,5 roku, jeśli ktoś zdecydował się zgłosić jeszcze w 2019 roku.

- Sformułowania w treści wiadomości, użycie znaku towarowego Lidl lub zdjęć sklepów Lidl stanowią podszywanie się pod naszą firmę i mają na celu wprowadzenie w błąd – sugerując, że organizatorem jest Lidl. Rzeczywistym celem jest wyłudzenie danych osobowych lub numerów kart kredytowych, dlatego apelujemy o ostrożność - poinformował Lidl serwis CyberDefence24.

Sieć podkreśliła również, że wszystkie informacje dotyczące trwających akcji promocyjnych oraz konkursów zawsze dostępne są na oficjalnej stronie sklepu, a w razie wątpliwości można skontaktować się z biurem obsługi klienta.

W ostatnim czasie liczba ataków phishigowych cały czas rośnie. Niestety oszuści sięgają po coraz bardziej kreatywne metody, próbując nakłonić nieświadome ofiary do podania swoich danych osobowych lub danych kart płatniczych. W ostatnich dniach rząd nawet wystosował komunikat dotyczący ochrony przed takimi atakami.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:dobreprogramy
wiadomościLidloszustwo
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)