Ludzie nie kupują komputerów, cofnęliśmy się już o 5 lat – przygotujcie się na bankructwa i wzrost cen

Producentów komputerów osobistych czeka dalsze zaciskanie pasa.Canalys przedstawił właśnie swój raport o stanie rynku, z któregowynika, że rynek sprzętu skurczył się do poziomu sprzed pięciulat. W pierwszym kwartale sprzedało się jedynie 101 mln sztukurządzeń PC – łącznie desktopów, laptopów, hybryd i tabletów.Jest to o 13% gorszy wynik, niż rok temu – i widać, żewszystkich czeka zaciskanie pasa, no może poza Apple, któregoprezes zamówi teraz tylko tańszy deser.

Ludzie nie kupują komputerów, cofnęliśmy się już o 5 lat – przygotujcie się na bankructwa i wzrost cen

Mimo skurczenia sprzedaży o 17%, Apple jest wciąż liderem wśródproducentów komputerów osobistych. Będąc wciąż o włos przedLenovo, dostarczyło na rynek w ostatnim kwartale 14 mln komputerów,jedynie o 25 tys. więcej, niż chiński konkurent. Biorąc jednakpod uwagę to, że wciąż średnia cena sprzedaży komputerów Applejest o 30% wyższa o średniej ceny sprzedaży pecetów z Windowsem,do uznania w Cupertino produkcji Maków za deficytową bardzo jeszczedaleko. Zresztą to nie Apple poniosło tu największe straty, leczSamsung, któremu sprzedaż spadła o ponad 25%.

Obraz

Źle się dzieje prawie w każdej kategorii, a najgorzej jest ztabletami. Wygląda na to, że kto miał tablet kupić, już go sobiekupił i nie spieszy się do wymiany na nowy. Sprzedaż tych urządzeńspadła globalnie o 15%, do 39 mln sztuk. Chwilowo ratunekproducentom przyniosły urządzenia hybrydowe, te słynne 2-w-1,których sprzedaż wzrosła rok do roku o 13%, ale to przecieżkosztem pozostałych kategorii, i niewystarczająco, by zrównoważyćmalejące obroty.

Canalys zwraca uwagę, że to wcale nie jest jeszcze najgorsze.Kryzys w regionie Pacyfiku i Chin pogłębia się, w ZachodniejEuropie co prawda obiecują, że przyszły kwartał ma być lepszy,ale za to rynki Afryki i Bliskiego Wschodu będą miały ciężko.Atrakcyjniej wygląda tylko sytuacja w Ameryce, gdzie spadki byłynajmniejsze (ok. 5%). Tam bardzo pomogła premiera wydajnych nowychtabletów Apple'a (iPad Pro) i Microsoftu (Surface Pro 4). Zdaniemanalityków urządzenia te mogą podnieść średnią cenę sprzedażytabletów i zaczną z czasem wypierać z rynku klasyczne laptopy.

To wszystko jednak oznacza, że dojdzie do jeszcze większegorozwarstwienia – rosnąca sprzedaż wydajnych tabletów dotyczyćbędzie przecież tylko rynków rozwiniętych. Nawet w naszym krajumało kogo stać na iPada Pro czy Surface Pro 4, a co dopiero mówićo krajach biedniejszych. Tymczasem to właśnie kraje najbiedniejszestanowią rynki potencjalnie najbardziej chłonne. Pamiętajmy, że wAfryce wciąż 17% mieszkańców nie tylko nie ma komputeraosobistego, ale nie ma nawet telefonu. Wśród posiadaczy telefonówkomórkowych jedynie jedna czwarta to użytkownicy smartfonów –cała reszta korzysta z prostych słuchawek, „ficzerfonów”.

Nie wydaje się jednak, by którykolwiek ze znanych producentówPC w ogóle przymierzał się do zainteresowania rynkami TrzeciegoŚwiata – cała uwaga skupiona jest na bogatych krajach Zachodu iWschodu, zdecydowana większość innowacji dotyczy rozwiązań,które nigdy do krajów rozwijających się nie trafią.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (152)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.