MARI to bardzo dobry program do malowania tekstur na gotowych modelach 3D, stworzony z myślą o artystach z branży growej, efektów specjalnych i filmów animowanych. Program zdejmuje z malujących odpowiedzialność za szczegóły techniczne i pozwala skupić się na efektach.
Program radzi sobie z modelami złożonymi z milionów wielokątów i z teksturami w wysokiej rozdzielczości, pozwalając komfortowo pracować nawet na średniej klasy sprzęcie.
MARI jest programem bardzo intuicyjnym, w którym można korzystać z pędzli, efektów i zaawansowanych masek i warstw tak samo, jak w programach do malowania grafiki rastrowej. W środowisku tym można wykorzystać shadery z wielu systemów, między innymi Arnolda, V-Raya, Redshift i silnika Unreal. Świetnie współpracuje też z innymi produktami tego producenta, na przykład MODO. Wykorzystanie MARI w procesie produkcji gwarantuje, że modele będą wyglądać dokładnie tak, jak życzą sobie ich autorzy.
MARI można uzyskać w wersji komercyjnej, którą można testować przez 15 dni, oraz przeznaczoną do nauki i zastosowań niekomercyjnych – zupełnie za darmo. Wystarczy założyć konto i aktywować na nim licencję.
Wersja niekomercyjna ma kilka ograniczeń: pozwala malować jednocześnie 5 obiektów, 6 łatek, eksportuje tekstury tylko w rozdzielczości 4K i 16 bitów na kanał w formatach EXR, PSD, PNG, TGA i JPG. Nie ma też możliwości rozszerzania niekomercyjnej wersji MARI z pomocą skryptów w Pythonie.