MAX 2011: Adobe kupił TypeKit
Adobe — zawodnik wagi ciężkiej na rynku oprogramowania dla grafików, projektantów i do tworzenia cyfrowych publikacji dokonał zakupu, który może mieć poważne konsekwencje dla wszystkich internautów.
04.10.2011 15:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Adobe kupił firmę TypeKit, w której rękach znajduje się licząca niemal 3 miliardy pozycji biblioteka czcionek webowych, które za pośrednictwem jej serwerów umieszczane są na najpopularniejszych stronach na świecie. Z biblioteki TypeKit pochodzą czcionki widoczne na stronach Vanity Fair, New Yorkera i New York Timesa, z ich usług korzystają również między innymi Twitter i Zynga. To dzięki założonej w 2008 roku firmie TypeKit strony przestały być ograniczone do tych kilku czcionek, które znajdowały się na każdym komputerze. A teraz firma jest własnością Adobe.
Nowy nabytek firmy Adobe został przedstawiony światu podczas konferencji MAX 2011. Kupno TypeKit to krok w kierunku rozwinięcia nowej linii usług w ramach Creative Cloud. Usługi świadczone przez TypeKit mają pozostać niezależne od Adobe, ale ich czcionki i technologie mają być również włączone do Creative Cloud.
Reprezentanci Adobe zapowiadają świetlaną przyszłość i dynamiczny rozwój TypeKita, ale nikt ani słowem nie wspomniał o cenniku usług. Firma Adobe znana jest z tego, że często każe sobie słono płacić za usługi, jest więc prawdopodobne, że czcionki dostępne w bibliotece TypeKit podrożeją. Miejmy nadzieję, że nowy cennik nie będzie zaporowy i nie zepchnie nas z powrotem w czeluści Internetu z listą kilkunastu dozwolonych czcionek, o którym zdążyliśmy już zapomnieć.