Microsoft najbardziej inspirującą firmą w Stanach Zjednoczonych
Po badaniu, które marki są najbardziej wartościowe w dzisiejszym świecie przyszła pora na odnalezienie tych najbardziej inspirujących. Warto zaznaczyć, że 89% osób żyjących w dzisiejszych czasach znajduje natchnienie w przynajmniej jednej firmie, marce lub produkcie. Na terenie Stanów Zjednoczonych to zjawisko przeanalizowała firma Performance Inspired z Atlanty, na co dzień zajmująca się doradztwem w kwestii zwiększania efektywności reklamy z wykorzystaniem inspirowania odbiorców.
02.10.2013 | aktual.: 03.10.2013 18:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wiele rzeczy można powiedzieć o Microsofcie, ale czy ktoś uznałby, że działania tej firmy mogą inspirować? Okazuje się, że tak sądzi większość ankietowanych. Pierwszą pozycję, którą w 2011 i 2012 roku zajmował Apple, firma z Redmond zdobyła dzięki inicjatywom charytatywnym i społecznym oraz pasji, którą widzą klienci. Chodzi tu nie tylko o fundację Billa i Melindy Gatesów, ale też program, w ramach którego za każdego dolara przekazanego przez pracownika organizacji non-profit firma dokłada drugiego dolara oraz wypłacanie dodatkowych 17 dolarów pensji za każdą godzinę pracy w wolontariacie. Nie bez znaczenia są ogromne zyski Microsoftu, w których klienci widzą szerokie perspektywy, oraz pełne emocji przemowy jej reprezentantów.
Na 7. pozycji w rankingu znalazł się kolejny gigant technologiczny — firma Google. Ankietowani docenili ją przede wszystkim za warunki, jakie tworzy dla swoich pracowników — posiłki, opiekę zdrowotną, rekreację oraz zachęcanie pracowników, aby 20% swojego czasu pracy poświęcali na własne projekty. 8. miejsce zajął Amazon, 12. Apple.
Firma prowadząca badania poprosiła prawie 5 tysięcy osób o podanie pięciu najbardziej inspirujących dla nich firm lub marek, uzasadnienie tego wyboru oraz opisanie ostatniego kontaktu z produktami wymienionych firm. Celem było znalezienie relacji między sukcesem przedsiębiorstw i tym, jak są odbierane przez klientów, którzy spędzają czas z produktami, czerpią z nich nowe wrażenia oraz opowiadają o swoich doświadczeniach innym. Okazuje się, że obcując z pewnymi produktami nabywcy nie tylko mają poczucie, że dali firmie zarobić, ale też uważają, że biorą udział w spełnieniu jej misji, jaką jest uczynienie Świata lepszym i przez to robią coś dobrego.