Microsoft przestaje rozwijać XNA
Microsoft zdecydował się zaprzestać rozwijania XNA Game Studio, czyli zestawu narzędzi wspomagających tworzenie multiplatformowych aplikacji multimedialnych. Pakiet wykorzystywany jest między innymi do robienia gier na konsolę Xbox 360 oraz pod systemy Windows. Przy jego użyciu powstały takie niezwykle interesujące pozycje jak Fez czy Terraria. Dalej będzie przydatny, ale szybko pewnie wyjdzie z użycia z uwagi na brak nowych funkcji.
Niektórzy dopatrują się w tym (nie budzącym jakoś większego zdziwienia) ruchu potwierdzenia, że kolejna konsola Microsoftu nie będzie przyjazna niezależnym twórcom gier. Na razie na Xboksie 360 mamy kanał Xbox Live Indie Games, gdzie publikowano produkcje powstałe z użyciem XNA, ale jako że do 1 kwietnia 2014 roku miałoby zniknąć wsparcie dla narzędzi, na jego dynamiczny rozwój także nie ma już co liczyć. Microsoft wyjaśnił ponadto, że pomimo pojawienia się również informacji o porzuceniu DirectX, tutaj prace będą jednak nadal kontynuowane.