Microsoft Word: jak ustawić marginesy?
Ustawienie marginesów w Microsoft Word nie jest trudne. Wystarczy kilka klików myszką, a odpowiednie marginesy w Wordzie zostaną dodane do dokumentu.
Microsoft Word to jeden z najpopularniejszych procesorów tekstu, który znajdziemy w pakiecie biurowym Microsoft Office. To narzędzie zna chyba każdy użytkownik komputera. Warto poznać najczęściej używane funkcje Worda, a jedną z nich jest ustawienie szerokości marginesów. Oto jak to zrobić.
Microsoft Word: jak ustawić marginesy?
Po uruchomieniu Worda i wczytaniu przykładowego pliku, udajemy się do głównego menu na górnym pasku i odnajdujemy opcję Układ. Na wstążce poniżej, na pierwszej pozycji znajduje się opcja Marginesy.
Klikamy w ikonę i z listy możemy wybrać jeden z już przygotowanych formatów marginesów. Do dyspozycji w Wordzie jest 5 gotowych konfiguracji: Normalne, Wąskie, Umiarkowane, Szerokie, Lustrzane.
Gdyby jednak żadne z przygotowanych ustawień Worda nie były odpowiednie, możemy sami ustalić szerokość marginesów. Wystarczy że klikniemy w zakładkę Marginesy niestandardowe, a zostaniemy przeniesieni do nowego okna, w którym samodzielnie wpiszemy wartości dla marginesów górnego i dolnego oraz lewego i prawego.
Pierwsze kroki w Microsoft Word już za nami. Jak widać poruszanie się po aplikacji jest łatwe i intuicyjne. Większość ustawień jest czytelnie opisana i dotarcie do nich nie powinno być problematyczne. Choć program Word jak i cały pakiet Microsoft Office są płatne, to są chętnie używane nie tylko w biurach, ale i w domowych zastosowaniach.
Krzysztof Fiedor, dziennikarz dobreprogramy.pl