MiniCorax3.67
MiniCorax to pakiet oprogramowania dla mikro i małych firm. Służy do wystawiania i rejestracji faktur sprzedaży, paragonów, faktur zaliczkowych, faktur zakupu, korekt i innych dokumentów w PLN związanych ze sprzedażą i zakupem towarów i usług.
MiniCorax oferuje ponadto funkcje do prowadzenia gospodarki magazynowej. Z ich pomocą obsługiwać można dowolną liczbę magazynów, przeprowadzać inwentaryzację, kontrolować stan magazynowy, wykonywać proste analizy chodliwości towaru, obrotów z klientami i dostawcami oraz tworzyć historie sprzedaży/zakupów dowolnych towarów. Wbudowany system CRM ułatwia współpracę z kontrahentami, pozwalając przypisywać każdemu z nich dowolne warunki handlowe, tworzyć notatki i załączać pliki np. z umowami itp. W programie nie zabrakło także modułów finansowo-księgowych, do obsługi kadr i płac oraz zarządzania środkami trwałymi czy też modułu produkcyjnego (kompletacja) i zarządzania usługami. System współpracuje ze sklepem internetowym Humansoft e-Sklep.
MiniCorax obsługuje większość dostępnych na rynku kas/drukarek fiskalnych, wag elektronicznych, kolektorów danych i etykieciarek. Modułowa budowa pakietu pozwala na łatwe i szybkie dobieranie składników programu do aktualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Oprogramowanie bazuje na systemie do zarządzania bazą danych Microsoft SQL Server.
Sprzedaż i Magazyny – moduł główny
Zawiera funkcjonalności do obsługi sprzedaży, rejestracji zakupów, prowadzenia magazynów, rozrachunków z klientami i odbiorcami, rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz prowadzenia kas i rachunków bankowych. W tej części programu znajdują się także gotowe do użycia analizy dotyczące sprzedaży/zakupu towarów, stanów magazynowych oraz obrotów z klientami.
Książka Przychodów i Rozchodów
Moduł do prowadzenia podatkowej Książki Przychodów i Rozchodów. Bazuje na dokumentach sprzedaży, zakupu oraz innych dokumentach pochodzących z pakietu podstawowego. Automatyzuje czynności związane z księgowaniem dokumentów. Posiada generator deklaracji podatkowych pozwalających na comiesięczną kontrolę przychodów i kosztów działalności firmy.
Księga Handlowa
Moduł do prowadzenia pełnej księgowości. Umożliwia księgowanie dokumentów przeniesionych z pakietu podstawowego i innych modułów (Kadr i Płac i Środków Trwałych). Kontroluje wskazane do zaksięgowania dokumenty pod względem rachunkowym i bilansowym. Umożliwia generowanie sprawozdań księgowych, w tym m.in.: „Bilans”, Rachunku wyników”, „Rachunek Przepływu Pieniężnego – Cash Flow” oraz tworzy deklaracje PIT5 i CIT2.
e- Kontrola
Moduł umożliwia wygenerowanie na żądanie organów podatkowych plików JPK z obszarów wskazanych do kontroli, za wybrany okres. Kontroluje dane pod kątem kompletności i spójności z polami wymaganymi przez Ministerstwo Finansów. W przypadku wykrycia nieścisłości prezentuje szczegółowy raport z opisem brakujących lub niepełnych informacji. Ułatwia także porównanie danych zawartych w plikach JPK z danymi z systemu (np. z listą dokumentów, zapisami w Księdze Handlowej lub KPiR).
Środki Trwałe
Wygodny w użyciu moduł do rejestracji środków trwałych, niskocennych składników majątku, wartości niematerialnych i prawnych oraz naliczania umorzeń i amortyzacji. Pozwala na przeprowadzanie aktualizacji wyceny środków trwałych oraz sporządzania symulacyjnego przeszacowania majątku trwałego. Umożliwia ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym.
Kadry i Płace
Moduł do prowadzenia kadr, naliczania wynagrodzeń oraz sporządzania deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych. Umożliwia ewidencję umów o pracę, umów zleceń, umów o dzieło. Kontroluje stan urlopów. Obsługuje e-Deklaracje.
PPK - Pracownicze Plany Kapitałowe
Moduł służy do pełnej obsługi i prowadzenia przez firmę Pracowniczych Planów Kapitałowych, zgodnie z wytycznymi Ustawy o PPK. Wymaga posiadania modułu kadrowo-placowego, w którym naliczane i odprowadzane są wpłaty pracowników i pracodawcy na PPK.
Usługi
Praktyczny moduł do prowadzenia ewidencji usług związanych z naprawami gwarancyjnymi, pogwarancyjnymi, usług budowlanych, instalacyjnych oraz rejestracji związanych z nimi kosztów. Pozwala kontrolować terminy realizacji zleceń usługowych oraz poszczególnych ich etapów. Tworzy bilans zlecenia, czyli tzw. rachunek kosztów i przychodów zlecenia.
Kompletacja
Moduł wspomaga prowadzenie prostej produkcji oraz kompletowanie wyrobów. Pozwala na wyprodukowanie towarów pod konkretne zamówienie oraz realizację zleceń opartych o długo i krótkoterminowe plany produkcyjne. Umożliwia tworzenie wyrobu za pomocą różnych receptur (każdy wyrób może posiadać wiele receptur). Automatycznie tworzy i drukuje zapotrzebowanie na surowce. Kontroluje stan realizacji zleceń produkcyjnych oraz pozwala analizować koszty i przychody związane z realizacją konkretnego zlecenia lub wyrobu.
Edytor widoków i wydruków
Zestaw prostych narzędzi do projektowania własnych dodatkowych wzorców wydruku dokumentów i raportów oraz tworzenia spersonalizowanych widoków ekranu.
Uwaga!
- Do poprawnej pracy programu wymagana jest wcześniejsza instalacja bibliotek .NET Framework 3.5 oraz najnowszej ich wersji. W trakcie instalacji zostanie sprawdzona ich obecność w systemie. W przypadku ich braku, instalator spróbuje pobrać i zainstalować potrzebne biblioteki.
- Wersja testowa udostępnia pełną funkcjonalność. Posiada ograniczenie w ilości wystawionych dokumentów (max. 300 dokumentów).