mpFirma to wszechstronny, wieloplatformowy program wspomagający prowadzenie własnej firmy. Program zawiera moduły do zarządzania magazynem, zamówieniami, kontrahentami, serwisem, ofertami, sprzedażą, rejestrami, rozliczeniami i płatnościami, a także może wymieniać dane i integrować się z innymi programami i usługami. W jednej bazie, zdalnej lub lokalnej, można mieć kilka kont użytkownika i prowadzić kilka firm lub kilka oddziałów z osobnymi magazynami.
[frame]Uwaga! Od 1 stycznia 2018 r. wprowadzony zostaje obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT i przesyłaniu jej jako Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK). Program mpFirma jest przygotowany na te zmiany i pozwala na wygenerowanie plików JPK-VAT, JPK-FA i JPK-MAG.
[/frame] mpFirma dostarcza wszystkie narzędzia, które mogą przydać się przy prowadzeniu firmy. Program pozwala na pełną obsługę dokumentów, w tym faktur VAT (także walutowych, gdzie automatycznie pobiera kurs walut), faktur cyklicznych, WNT, eksportowych, marży, proforma, RR, Zaliczek, Korekt i Not wewnętrznych. Faktury można wystawiać po polsku, angielsku, niemiecku lub w dwóch językach. Obsługa rozliczeń obejmuje metodę kasową, samofakurowanie, odwrotne obciążenie i procedury marży. Faktury można umportować w formatach XML, CSV i EDI++ i wielu innych, a także drukować na drukarkach fiskalnych, jeśli mają taką możliwość. Program współpracuje też z czytnikami kodów kreskowych.
Zaletą programu mpFirma jest obsługa wielu magazynów, także walutowych, wielu cenników, automatycznego naliczania marży, wszystkich typów dokumentów magazynowych (PZ, WZ, PW, RW, Remanent, Spis z natury, Bilans otwarcia i inne) i kasowych (KP i KW). Można prowadzić pełną gospodarkę magazynową lub uproszczony indeks produktów. Zamówienia przychodzące i wychodzące można też importować w różnych formatach i z różnych źródeł. Program pozwala też przygotować oferty i monitorować relacje z klientami i kontrahentami. Integracja z usługami firm kurierskich (DHL, GLS, DPD, K-EX, Siódemka) znacznie ułatwia logistykę – można nadać paczkę wprost z mpFirmy.
mpFirma zawiera kilka szablonów wydruku dla faktur, zamówień, dokumentów, ofert i zaadresowanych kopert, które można dostosować do potrzeb własnej firmy we wbudowanym edytorze. Dokumenty można wysyłać w postaci elektronicznej lub papierowej, za pośrednictwem Postivo. Na podstawie wprowadzonych danych można też generować raporty i przeglądać statystyki sprzedaży, przychodu czy rozchodu, a także prowadzić rejestr dokumentów. Ponadto program umożliwia obsługę płatności, księgowanie przelewów i wpłat oraz rozliczanie klientów.
Kopie zapasowe danych są tworzone automatycznie w tle. Bazy danych są kompatybilne między wersją dla Windowsa i macOS i nie jest potrzebne zewnętrzne oprogramowanie, by korzystać z mpFirmy. Dane można bez problemu przenieść na inny system. Można też pracować na bazie zdalnej (na przykład w sieci lokalnej firmy) z różnych systemów operacyjnych. Użytkownicy mogą wtedy mieć różne uprawnienia i dostęp do różnych modułów.
Lista ważniejszych modułów programu mpFirma obejmuje:
- Moduł Magazyn pozwala na prowadzenie pełnej gospodarki magazynowej na dowolnej liczbie magazynów, także walutowych i zawierających nieograniczoną liczbę cenników. Zawartość można też kolejkować na różne sposoby (FIFO, LIFO)
- Moduł Sprzedaż i Zakup umożliwia wystawianie różnego rodzaju faktur, rachunków i paragonów. mpFirma obsługuje drukarki fiskalne, kasy fiskalne i czytniki kodów kreskowych. Dokumenty można drukować w różnych językach i walutach
- Moduł Kontrahenci umożliwia gromadzenie informacji na temat kontrahentów. Można określić indywidualne cenniki, formy płatności, kredyty kupieckie, przypisać pracowników do obsługi konkretnego podmiotu, planować zadania do wykonania czy prowadzić tematy (interesy)
- Moduł Zamówienia pozwala na obsługę zamówień przychodzących i wychodzących, w tym import zamówień z zewnętrznych źródeł i plików (pliki XML (format Allegro), CSV (Amazon, eBay) i inne)
- Moduł Oferty służy do na przygotowywania ofert dla klientów, ma możliwość przygotowania różnych szablonów ofert i eksportowania ich w wielu formatach
- Moduł CRM umożliwia klasyczne zarządzanie relacjami z klientami, pozwala na przygotowywanie kampanii reklamowych, wysyłkę mailingów, masowych SMS-ów (integracja z SMSAPI.pl), przypomnień i tym podobnych
- Moduł Płatności informuje o saldzie kontrahentów, pozwala na wysyłanie wezwań do zapłaty z obliczonymi odsetkami, a przy tym pozwala na prowadzenie dowolnie wielu kas, przyjmowanie wpłat KP i wypłat KW oraz tworzenie raportów kasowych
- Moduł Rejestr wyciągów bankowych umożliwia import wyciągów w różnych formatach i pozwala na wprowadzanie wykonywanych i planowanych przelewów
- Moduł Rejestr oprogramowania służy do zarządzania oprogramowaniem w firmie i przypomina o kończących się licencjach. Program pozwala też prowadzić rejestr sprzętu, pojazdów i usług abonamentowych
- Moduł Rejestr haseł i PIN-ów pozwala na przechowywanie poufnych informacji, typu hasła do serwerów, poczty e-mail i informacje o kartach płatniczych
- Moduł Rozliczenia cykliczne pozwala na prowadzenie cyklicznych rozliczeń z klientami, umożliwia tworzenie wielu nieograniczonych list kontrahentów, prowadzonych w różnych walutach. Dla każdej listy można zdefiniować plan spłaty lub ustawić generator z dowolnym cyklem
- Serwis i Naprawy to specjalistyczny moduł wspomagający prowadzenie dowolnego serwisu i obsługę reklamacji, przyjmowanie zleceń serwisowych, drukowanie pokwitowań dla klientów i nadawanie numerów RMA
Program jest dostępny w abonamencie. Można też korzystać z różnych modeli pomocy technicznej, w tym pomocy zdalnej.