myHomework Student Planner to poradnik ucznia i studenta, pozwalający zapisywać zadania do wykonania, grupować je i trzymać porządek w sprawach związanych z edukacją. Program przeznaczony jest na iPady oraz iPhone'y.
Po zainstalowaniu program sugeruje, aby założyć konto w usłudze MyHomework App. Można to zrobić, korzystając z adresu e-mail lub konta na Facebooku.
W aplikacji znajdziemy kilka kategorii, służących do porządkowania dodawanych informacji. Pierwsza to Homework, w której pojawią się wpisane przez użytkownika lekcje do odrobienia i zadania do wykonania. Do wpisów można dodawać priorytet, klasę lub grupę wykładową, których dotyczą, a także typ zadania. Tego typu opcje mogą przydać się później, podczas wyszukiwania potrzebnych informacji. Druga kategoria to Classes, w której można zapisywać informacje o godzinach lekcyjnych lub godzinach spotkań poszczególnych grup ćwiczeniowych. Trzecią kategorią jest Kalendarz, który w przejrzysty sposób wyświetla ważne dla użytkownika terminy, w tym wykonania zadań. Czwarta kategoria to Teachers, która w Polsce jest jednak nieprzydatna, bo pobiera dane o nauczycielach z serwisu Teachers.io. Piąta kategoria, czyli Announcements, również nie zwróci uwagi użytkownika, znajdą się w niej bowiem informacje od twórców aplikacji.
Wygląd programu można personalizować, ale dodatkowe „skórki” są dostępne za opłatą.