Netflix z reklamami: w Polsce najszybciej pod koniec 2023 r.
Serwis VOD Netflix nie planuje w najbliższych tygodniach wprowadzać w Polsce omawianego od miesięcy abonamentu z reklamami i jest na to szansa najszybciej pod koniec 2023 roku. To jeden z dwóch kluczowych ruchów w odpowiedzi na słabnące zainteresowanie subskrypcjami Netfliksa i niezgodne z regulaminem usługi dzielenie abonamentu między domami.
30.01.2023 | aktual.: 30.01.2023 09:37
O planach Netfliksa na wprowadzenie nowego rodzaju subskrypcji w Polsce najszybciej pod koniec 2023 roku pisze serwis wirtualnemedia.pl, bazując na krótkim oświadczeniu serwisu i nieoficjalnie zdobytych informacjach. Udało się ustalić, że obecnie trwają testy na kilkunastu innych rynkach i można wnioskować, że jest za wcześnie, by podobną ofertę wprowadzić w innych krajach świata. Przypomnijmy - chodzi o możliwość obniżenia abonamentu Netfliksa w zamian za wyświetlanie reklam.
Polscy użytkownicy usługi muszą więc uzbroić się w cierpliwość, jeśli czekają na tańszy abonament, co może być problematyczne - zwłaszcza, jeśli dopuszczają się popularnej praktyki współdzielenia konta wbrew regulaminowi. Netflix intensywnie z tym walczy, wprowadzając kolejne funkcje w aplikacji, które mają pomóc użytkownikom stworzyć własne konta i zachęcić do legalnego korzystania z serwisu VOD.
Osoby, które obawiają się blokady konta Netfliksa z tytułu wykorzystania niezgodnie z regulaminem, mogą już korzystać z opcji weryfikacji zalogowanych urządzeń, którą wprowadzono w listopadzie ubiegłego roku. Analogicznie da się także założyć odrębne, nowe konto Netfliksa na bazie istniejącego profilu użytkownika. Docelowo umożliwi to legalne współdzielenie kont między gospodarstwami domowymi po wniesieniu dodatkowej opłaty. Netflix ma zacząć wdrażać taką możliwość przed końcem marca 2023 roku, o czym pisze serwis CNET.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sekcja pomocy technicznej serwisu Netflix jasno wyjaśnia, że weryfikacja użytkowników korzystających z abonamentu w ramach jednego gospodarstwa domowego odbywa się między innymi na podstawie adresów IP, identyfikatorów konkretnych urządzeń oraz aktywności na danym koncie. Netflix podaje, że dodatkowa weryfikacja jest konieczna wtedy, gdy do danego konta zaloguje się ktoś spoza danego gospodarstwa domowego lub będzie korzystać w ten sposób z aplikacji w sposób ciągły.
Zobacz także
Niezbędne jest wówczas podanie 4-cyfrowego kodu wysyłanego właścicielowi konta, na którego wprowadzenie użytkownik ma 15 minut. Po tym czasie kod jest ponownie odświeżany do skutku, z kolei prośba o jego wprowadzenie może się pojawiać "co pewien czas".
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl