Netflix z reklamami. Serwis rozważa nowy cennik - oto wyliczenia
Netflix rozważa wycenę swojej nowej, wspieranej reklamami oferty na 7 do 9 dolarów miesięcznie. Jest to o połowę mniej niż jego obecny, najbardziej popularny plan, który kosztuje 15,49 dolarów miesięcznie bez reklam. Wyliczamy, ile nowa usługa może kosztować w Polsce.
Celem Netfliksa jest przyciągnięcie abonentów, którzy są gotowi oglądać reklamy w zamian za niższą miesięczną stawkę. Jako pionier telewizji strumieniowej przygotowuje się do wprowadzenia reklam po raz pierwszy, dlatego próbuje znaleźć równowagę między nieco mniejszym kosztem dla konsumenta, a jednocześnie oferowaniem atrakcyjnych treści.
Netflix w swojej nowej usłudze z reklamami planuje emitować około czterech minut reklam na godzinę – donosi Bloomberg, który uzyskał tę informację od osób zaznajomionych ze sprawą. Serwis zamierza pokazywać reklamy przed i podczas niektórych programów, ale nie po nich. Tańsza opcja według informatorów ma zostać wprowadzona w ciągu ostatnich trzech miesięcy roku na co najmniej 6 rynków.
Źródło Bloomberga twierdzi, że Netlfix z reklamami może kosztować od 7 do 9 dolarów miesięcznie. Tymczasem najbardziej popularny plan standardowy bez reklam kosztuje 15,49 dol. Biorąc pod uwagę, że w Polsce plan standardowy kosztuje 43 zł, można wyliczyć, że opcja z reklamami może zostać wyceniona w przybliżeniu na 19-25 zł miesięcznie. Jest to jednak tylko teoria przy zachowaniu analogicznej proporcji cen. Faktyczna cena zależy od ostatecznych ustaleń serwisu i na tę chwilę nie wiemy, kiedy zostanie przedstawiona.
Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl