Reklamy na Netflixie. Microsoft pomoże je wprowadzić
Poznaliśmy więcej szczegółów na temat najtańszego pakietu Netflixa, który w zamian za niższą cenę ma wyświetlać użytkownikom reklamy. Platforma streamingowa ogłosiła, że skorzysta z technologii reklamowej przygotowanej przez Microsoft. Obie firmy planują długoterminową współpracę.
Netflix to najpopularniejsza na świecie platforma streamingowa, oferująca dostęp do setek filmów i seriali za comiesięczny abonament. Ostatnio jest jednak w niemałych kłopotach - od początku roku wartość akcji Netflixa spadła o kilkaset procent, a serwis zaliczył pierwszy w historii duży spadek liczby użytkowników.
Nie Google, a Microsoft
W reakcji na spadającą liczbę użytkowników zarząd Netflixa zdecydował się na zmiany. Jedną z nich będzie wprowadzenie nowego, najtańszego pakietu, w ramach którego widzom będą wyświetlały się reklamy. O planach Netflixa pisała w kwietniu Karolina Modzelewska, ale od tego czasu wiele się zmieniło.
Jak się okazuje, Netflix chciał rozpocząć współpracę z Google i wykorzystać ogromne doświadczenie w branży reklamowej, jakim może pochwalić się największa wyszukiwarka. Teraz jednak wiemy już, że Netflix zdecydował się na współpracę z Microsoftem. Gigant z Redmond uzyskał wyłączne prawo do sprzedaży i obsługi reklam na platformie.
Nowa technologia reklamowa Microsoftu
Pod koniec 2021 roku Microsoft ogłosił zakup serwisu Xandr od amerykańskiego AT&T. Przejęcie zostało sfinalizowane na początku lipca 2022 roku, a więc tuż przed ogłoszeniem współpracy z Netflixem.
Xandr to zaawansowana platforma umożliwiająca zarządzanie i optymalizację całością procesu reklamowego – od kontaktu z reklamodawcami, przez zakup i sprzedaż reklam, aż po ich umieszczanie w treści. To właśnie Xandr obsłuży reklamy, które wyświetlą się użytkownikom korzystającym z najtańszego pakietu Netflixa.
Kiedy pojawią się reklamy na Netflixie?
Prace nad nowym pakietem i wprowadzeniem reklam na Netflixa trwają, a zarząd platformy wciąż milczy na temat daty wprowadzenia zmian. Jednak plotki uzyskane przez dziennikarzy New York Timesa wskazują, że ma się to wydarzyć jeszcze w 2022 roku.
Nie znamy też ceny nowego, najtańszego pakietu. W kwietniu 2022 roku Netflix zdecydował się na niewielkie podwyżki cen abonamentu w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Platforma zapowiada, że to nie koniec, ale wciąż nie ujawnia szczegółów na temat nadchodzących zmian w cenach abonamentu.
Drastyczny krok Netflixa
Tani pakiet z reklamami to nie jedyna zmiana, jaka czeka Netflixa. Gigant streamingu zdecydował się na wprowadzenie drastycznego kroku i walkę z dzieleniem się kontami. Choć regulamin platformy umożliwia to jedynie członkom gospodarstwa domowego, to wielu znajomych dzieliło między siebie konta i koszty subskrypcji, dzięki czemu była ona znacznie tańsza.
Program jest obecnie w fazie testów, ale jeśli wejdzie w życie, to Netflix, gdy wykryje dzielone konto, nałoży na użytkownika dodatkowe opłaty, a w wyjątkowych sytuacjach – zablokuje dostęp do serwisu.
Microsoft i Netflix łączą siły
Współpraca Microsoftu i Netflixa to ogromna szansa dla obu przedsiębiorstw.
Netflix ma nadzieję, że wprowadzenie reklam zahamuje spadek przychodów i przyciągnie nowych użytkowników dzięki dużo tańszemu pakietowi. Natomiast Microsoft otrzyma szansę na przetestowanie usługi Xandr na ponad 221 milionach użytkowników Netflixa.
Tomasz Bobusia, dziennikarz dobreprogramy.pl