Reklamy na Netflixie. Microsoft pomoże je wprowadzić

Poznaliśmy więcej szczegółów na temat najtańszego pakietu Netflixa, który w zamian za niższą cenę ma wyświetlać użytkownikom reklamy. Platforma streamingowa ogłosiła, że skorzysta z technologii reklamowej przygotowanej przez Microsoft. Obie firmy planują długoterminową współpracę.

Netflix we współpracy z Microsoftem wprowadzi reklamy
Netflix we współpracy z Microsoftem wprowadzi reklamy
Źródło zdjęć: © Pexels

Netflix to najpopularniejsza na świecie platforma streamingowa, oferująca dostęp do setek filmów i seriali za comiesięczny abonament. Ostatnio jest jednak w niemałych kłopotach - od początku roku wartość akcji Netflixa spadła o kilkaset procent, a serwis zaliczył pierwszy w historii duży spadek liczby użytkowników.

Nie Google, a Microsoft

W reakcji na spadającą liczbę użytkowników zarząd Netflixa zdecydował się na zmiany. Jedną z nich będzie wprowadzenie nowego, najtańszego pakietu, w ramach którego widzom będą wyświetlały się reklamy. O planach Netflixa pisała w kwietniu Karolina Modzelewska, ale od tego czasu wiele się zmieniło.

Jak się okazuje, Netflix chciał rozpocząć współpracę z Google i wykorzystać ogromne doświadczenie w branży reklamowej, jakim może pochwalić się największa wyszukiwarka. Teraz jednak wiemy już, że Netflix zdecydował się na współpracę z Microsoftem. Gigant z Redmond uzyskał wyłączne prawo do sprzedaży i obsługi reklam na platformie.

Nowa technologia reklamowa Microsoftu

Pod koniec 2021 roku Microsoft ogłosił zakup serwisu Xandr od amerykańskiego AT&T. Przejęcie zostało sfinalizowane na początku lipca 2022 roku, a więc tuż przed ogłoszeniem współpracy z Netflixem.

Xandr to zaawansowana platforma umożliwiająca zarządzanie i optymalizację całością procesu reklamowego – od kontaktu z reklamodawcami, przez zakup i sprzedaż reklam, aż po ich umieszczanie w treści. To właśnie Xandr obsłuży reklamy, które wyświetlą się użytkownikom korzystającym z najtańszego pakietu Netflixa.

Kiedy pojawią się reklamy na Netflixie?

Prace nad nowym pakietem i wprowadzeniem reklam na Netflixa trwają, a zarząd platformy wciąż milczy na temat daty wprowadzenia zmian. Jednak plotki uzyskane przez dziennikarzy New York Timesa wskazują, że ma się to wydarzyć jeszcze w 2022 roku.

Nie znamy też ceny nowego, najtańszego pakietu. W kwietniu 2022 roku Netflix zdecydował się na niewielkie podwyżki cen abonamentu w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Platforma zapowiada, że to nie koniec, ale wciąż nie ujawnia szczegółów na temat nadchodzących zmian w cenach abonamentu.

Drastyczny krok Netflixa

Tani pakiet z reklamami to nie jedyna zmiana, jaka czeka Netflixa. Gigant streamingu zdecydował się na wprowadzenie drastycznego kroku i walkę z dzieleniem się kontami. Choć regulamin platformy umożliwia to jedynie członkom gospodarstwa domowego, to wielu znajomych dzieliło między siebie konta i koszty subskrypcji, dzięki czemu była ona znacznie tańsza.

Program jest obecnie w fazie testów, ale jeśli wejdzie w życie, to Netflix, gdy wykryje dzielone konto, nałoży na użytkownika dodatkowe opłaty, a w wyjątkowych sytuacjach – zablokuje dostęp do serwisu.

Microsoft i Netflix łączą siły

Współpraca Microsoftu i Netflixa to ogromna szansa dla obu przedsiębiorstw.

Netflix ma nadzieję, że wprowadzenie reklam zahamuje spadek przychodów i przyciągnie nowych użytkowników dzięki dużo tańszemu pakietowi. Natomiast Microsoft otrzyma szansę na przetestowanie usługi Xandr na ponad 221 milionach użytkowników Netflixa.

Tomasz Bobusia, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)