Netia wypłaci rekompensaty. Kto odzyska pieniądze?
Netia wypłaci rekompensaty. Firma poinformowała o decyzji Prezesa UOKiK, która zobowiązuje przedsiębiorstwo do wypłacenia rekompensat dla klientów, którzy korzystali z sześciu usług.
22.02.2022 | aktual.: 22.02.2022 11:56
Netia musi wypłacić rekompensaty swoim klientom. Na mocy decyzji Prezesa UOKiK nr RKR-1312021 przedsiębiorstwo zostało zobowiązane do zwrócenia środków za aktywację usług dodatkowych bez wyraźnej zgody klientów. Sprawa dotyczy sześciu oferowanych przez firmę produktów.
Rekompensaty otrzymają abonenci, którzy korzystali z takich usług dodatkowych Netii jak: "Bezpieczny Internet 2", "Bezpieczny Smartfon", "Identyfikacja Numeru", "Pakiet HBO HD", "GigaNagrywarka Standard" oraz "GigaNagrywarka Maxi". Produkty te w ocenie UOKiK były uruchamiane poszczególnym klientom bez wyrażenia przez nich wyraźnej zgody. Aby do takich sytuacji już nie dochodziło, procedura zawierania lub zmiany warunków umowy ze strony Netii ma ulec modyfikacji.
Jak odzyskać pieniądze od Netii?
Osoby, które pozostają abonentami Netii, nie muszą nic robić, by odzyskać pieniądze. Środki zostaną zastosowane jako upust na przyszłych fakturach lub będą zaliczone jako część przysługującej klientom firmy kwoty na poczet ewentualnych zaległości względem Netii. Jedynie ta część abonentów, która w reklamacji zażądała zwrotu środków na konto, będzie musiała podać konto bankowe, by otrzymać przelew.
Te osoby, które z kolei nie są już klientami Netii, otrzymają zwrot środków po podaniu numeru konta bankowego. Zgodnie z komunikatem opublikowanym przez firmę, można go podać, kontaktując się z infolinią telefoniczną, wysyłając maila na adres info@netia.pl lub wypełniając specjalny formularz, który zostanie uruchomiony 10 marca 2022 roku.
Netia poinformuje o rekompensacie i zasadach, na których można ją uzyskać w terminie od 10 marca 2022 do 5 czerwca 2022.