Nowość w PKO BP. Sprawdź aplikację IKO

PKO Bank Polski informuje o aktualizacji aplikacji mobilnej IKO, w której pojawiły się nowe opcje. Klienci mogą od teraz wygodniej zarządzać ustawieniami dotyczącymi bezpieczeństwa. Aplikacja IKO w nowej wersji dostępna jest na Androida oraz dla użytkowników iOS-a.

PKO BP zaktualizował aplikację mobilną
PKO BP zaktualizował aplikację mobilną
Źródło zdjęć: © materiały prasowe PKO BP
Oskar Ziomek

Klienci PKO BP powinni zaktualizować aplikację IKO, aby zyskać dostęp do nowych ustawień. Jak podaje bank, w programie pojawił się nowy ekran, na którym można odczytać "poziom bezpieczeństwa" wynikający z aktywowanych opcji oferowanych przez bankowość. Klienci mogą w ten sposób zweryfikować, na ile bezpieczny jest dostęp do ich konta i czy nie mogą włączyć dodatkowych opcji, które zwiększą jego poziom.

Aby dostać się do nowych ustawień bezpieczeństwa w IKO, klienci PKO BP muszą włączyć aplikację, wybrać opcję Więcej, a dalej Bezpieczeństwo i Ustawienia bezpieczeństwa. Przy każdej funkcji, klienci banku znajdą także dodatkowe wskazówki wyjaśniające, dlaczego włączenie danej opcji jest pomocne dla zachowania bezpieczeństwa aplikacji. Klienci mogą z tego miejsca między innymi włączyć mobilną autoryzację lub logowanie dwuetapowe.

Aplikacja IKO
Aplikacja IKO© PKO BP

Warto pamiętać, by niezależnie od zakresu funkcji bezpieczeństwa w aplikacjach bankowych, samemu nie stwarzać sytuacji, które mogą prowadzić do nieautoryzowanego dostępu do smartfonu i aplikacji bankowej. W tym celu warto m.in. na bieżąco dbać o aktualizacje bezpieczeństwa systemu operacyjnego oraz unikać instalacji podejrzanych aplikacji, by nie stwarzać ryzyka instalacji malware'u.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ostrzeżenie dla klientów PKO BP

Klienci PKO BP muszą być czujni. Bank ostrzegł niedawno o fali oszustw, które polegają na wykorzystaniu zamieszania związanego z sytuacją powodziową w kraju. Oszuści stosują różne metody, w tym złośliwe strony, fałszywe zbiórki pieniędzy dla powodzian oraz wyłudzenia danych logowania do bankowości internetowej.

Dodatkowo, PKO BP zwrócił uwagę na dezinformację w mediach społecznościowych, gdzie fałszywe zbiórki na rzekome poszkodowane osoby mają na celu wyłudzenie danych. Przykładem może być historia o zbiórce na poszkodowaną dziewczynkę.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)