Nowość w VeloBanku. Wykorzystasz usługę AIS
VeloBank uruchomił nowy sposób wnioskowania o rachunki, kredyty lub ubezpieczenie. Klienci mogą od teraz wykorzystać do tego uwierzytelnianie z cyfrowym przekazaniem danych z innego banku - dzięki usłudze AIS. Oprócz tego można stosować inne metody, w tym aplikację mObywatel.
26.06.2024 14:45
VeloBank udostępnił zainteresowanym klientom nową możliwość uwierzytelniania podczas wnioskowania o nowe produkty - czytamy w komunikacie. Mowa o usłudze Account Information Service, czyli dostępu do danych rachunków w innych bankach. W efekcie klient może w pełni zdalnie potwierdzić swoją tożsamość, logując się w innym banku, gdzie posiada już konto, a następnie udostępniając dane.
VeloBank podkreśla, że w ten sposób można otworzyć konto w pełni zdalnie. Kluczowym etapem jest podanie kodu przesłanego przez SMS. Uruchomiony rachunek ma być od razu aktywny, a login i hasło oraz dokumenty zostaną dostarczone do klienta zdalnie. Dane można również potwierdzić korzystając z aplikacji mObywatel, przez e-dowód czy przez proces obejmujący wykonanie selfie oraz przesłanie zdjęcia dowodu osobistego.
"Weryfikacja danych niezbędnych do otworzenia nowego konta jest możliwa dzięki usłudze AIS (...) Klient wpisuje we wniosku swoje personalia i wybiera bank, do którego chce się zalogować, co pozwoli nam potwierdzić podawane przez niego dane" - tłumaczy Marta Dałkiewicz, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku. "Po akceptacji regulaminu i wyrażeniu odpowiednich zgód, przenosimy go na stronę logowania wybranego banku. W kolejnych krokach loguje się i wybiera rachunki, o których informacje chce udostępnić (...) My sprawdzamy zgodność danych i czy na wskazany rachunek wpływa wynagrodzenie. Jeśli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, klient może dokończyć zawieranie umowy" - dodaje.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Opisywana metoda uwierzytelniania danych przez AIS nie jest jedyną nowością w VeloBanku w ostatnim czasie. Niedawno bankowcy wprowadzili także niedawno weryfikację behawioralną, dzięki której logowanie do bankowości elektronicznej i mobilnej ma być bezpieczniejsze. W przypadku aplikacji VeloBank oznacza to m.in. analizowanie, w jaki sposób użytkownik trzyma w ręce smartfon.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl