Odwracają się od Netfliksa. Czy czeka to też Polskę?

Netflix nie interesuje młodych użytkowników. Z badania przeprowadzonego na terenie Hiszpanii przez Omdia wynika, że osoby poniżej 25. roku życia wolą inne media internetowe. Czy ten trend dotrze też do Polski?

Netflix
Netflix
Źródło zdjęć: © Pexels

05.07.2023 | aktual.: 05.07.2023 20:20

Netflix to dla wielu wręcz synonim platformy streamingowej. Serwis cieszy się dużą popularnością m.in. dzięki bogatej bibliotece. Okazuje się jednak, że nie każda grupa wiekowa ceni sobie tę platformę. Z badania przeprowadzonego na terenie Hiszpanii przez Omdia wynika, że użytkownicy poniżej 25. roku życia wcale nie cenią sobie Netfliksa.

W Hiszpanii królem wśród serwisów wideo niewątpliwie jest YouTube. W każdej grupie wiekowej serwis ten jest najchętniej oglądany. Drugie miejsce w każdej z grup zajmuje Free TV. Różnice zaczynają się od trzeciego stopnia podium.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W grupie wiekowej 18-24 lata znalazł się tu TikTok. Z platformy tej korzysta 71 proc. badanych. Wśród starszych użytkowników (w każdej z grup) trzecie miejsce zajmuje Amazon Prime. Czwarte miejsce w najmłodszej spośród rozpatrywanych grup zajmuje Twitch, podczas gdy starsi użytkownicy na tej pozycji stawiają na platformę Netflix.

Dla użytkowników w wieku 18-24 lata stawkę zamyka Amazon Prime, z którego korzysta 54 proc. badanych. W grupach 25-34, 35-44 i 45-54 na piątym miejscu znalazł się TikTok. Najstarsi uczestnicy badania stawiają na RTVE Play.

Popularność serwisów wideo w Hiszpanii
Popularność serwisów wideo w Hiszpanii© Omdia

Młodzi nie chcą oglądać Netfliksa?

Badanie potwierdza zgoła inny gust młodych odbiorców treści. Wysoka popularność TikToka i Twitcha może sugerować, że część z nich woli oglądać treści tworzone przez internetowe osobowości niż profesjonalne filmy lub seriale fabularne czy dokumentalne. Jednocześnie brak Netfliksa w pierwszej piątce może sugerować, że treści na platformie nie spełniają kryteriów najmłodszych użytkowników.

W Polsce Netflix również traci zainteresowanie. Na razie mówimy o niewielkich zmianach, ale ostatnie badanie potwierdza, że Netflix pierwszy raz spadł z pierwszej pozycji wśród serwisów internetowych, które oglądamy na telewizorach. W maju najpopularniejszym serwisem był YouTube, choć trzeba podkreślić, że wynikało to ze spadku udziału Netfliksa, nie zaś ze wzrostu popularności YouTube.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (22)