Oglądamy 4 miliardy filmów na YouTube… dziennie!
YouTube ma za sobą kolejny kamień milowy. W ciągu ostatnich 8 miesięcy liczba oglądanych dziennie filmów z serwisu wzrosła o 25%, żeby osiągnąć imponującą liczbę 4 miliardów.
Według Reutersa nie tylko liczba oglądanych filmów bardzo szybko rośnie. Według YouTube obecnie co minutę użytkownicy udostępniają na YouTube kolejnych 60 godzin materiałów, a 8 miesięcy temu wrzucali o 12 godzin mniej. Za wzrost popularności YouTube'a przynajmniej częściowo odpowiedzialna jest strategia Google'a, który stara się, aby filmy były dostępne na każdym urządzeniu i na każdej platformie. Starania, aby materiały można było oglądać na smartfonach, telewizorach podłączonych do Internetu czy konsolach najwyraźniej się opłacają — coraz więcej czasu spędzamy na konsumowaniu treści z popularnego serwisu.
Dzięki ogromnej popularności YouTube może przynosić spore zyski firmie Google. Reklamy graficzne wkomponowane w filmy na YouTube przyniosły Google'owi 5 miliardów dolarów przychodu, czym firma pochwaliła się przy okazji prezentacji wyników finansowych. Kwota nie jest imponująca w porównaniu z tradycyjnymi źródłami dochodów Google'a — reklam towarzyszących wyszukiwaniu. Większość filmów przesyłanych do odbiorców nie zarabia — zyski przynosi jedynie około 3 miliardów filmów obejrzanych w ciągu tygodnia, czyli niewiele ponad 10%.