Oszustwo na Pocztę Polską powraca. Przestępcy liczą na naszą pomyłkę
Jednym z regularnie powracających oszustw jest te z wykorzystaniem wizerunku Poczty Polskiej. W obecnie zaobserwowanym wariancie cyberprzestępcy rozsyłają maile z informacją o oczekującej paczce i konieczności potwierdzenia płatności w celu jej odebrania. To nic innego, jak sposób na wyłudzenie wrażliwych danych.
Oszuści po raz kolejny sięgnęli po wizerunek Poczty Polskiej, aby przejąć wrażliwe dane Polaków. Jak donosi Cyber Rescue, potencjalne ofiary otrzymują e-mail, z informacją, że paczka czeka na doręczenie. W celu jej odebrania konieczne jest potwierdzenie płatności w wysokości 13.99 zł.
Oszustwo na Pocztę Polską znowu powraca
Wszystko wygląda bardzo wiarygodnie, bo rozsyłane wiadomości do złudzenia przypominają te, które faktycznie można otrzymać podczas korzystania z usług Poczty Polskiej. W ich treści można znaleźć link przekierowujący do witryny, która prosi nas o podanie takich danych jak hasło oraz login do bankowości internetowej. Pod żadnym pozorem nie należy tego robić, ponieważ w ten sposób można utracić wszystkie środki zgromadzone na koncie.
Oszuści, posiadając nasze hasło i login bardzo szybko przejmą nasze pieniądze, a ich późniejsze namierzenie i odzyskanie może być bardzo trudne lub nawet niemożliwe. Warto pamiętać, że nie należy nigdzie podawać takich informacji jak PESEL, numer dowodu czy wspomniane hasło oraz login do bankowości internetowej. Żadna z firm oferujących dostarczanie przesyłek nie wymaga podawania tak szczegółowych danych. Dlatego takie prośby powinny budzić naszą czujność.
Otrzymanie podejrzanych wiadomości można zgłaszać instytucjom zajmującym się monitorowaniem incydentów dotyczących cyberbezpieczeństwa lub bezpośrednio weryfikować ich prawdziwość u rzekomego nadawcy.