PKO Bank Polski chwali aktualizację IKO. Asystent głosowy pomaga niewidomym
Z aplikacji mobilnej IKO, służącej klientom banku PKO do obsługi bankowości, korzysta już 5,5 mln osób - wynika z najnowszej informacji prasowej. IKO często otrzymuje nowe aktualizacje.
Jak informuje bank, aplikacja IKO została niedawno zaktualizowana, dzięki czemu użytkownicy wersji na Androida mogą już korzystać z ciemnego motywu interfejsu. Ze statystyk wynika natomiast, że rosnącą popularnością cieszy się także wbudowany asystent głosowy.
Od niedawna sprzyja on w szczególności osobom niewidomym i niedowidzącym. Jak podaje PKO, oprogramowanie zostało dostosowane do współpracy z czytnikami ekranu Talkback i VoiceOver (odpowiednio na Androidzie i iOS-ie), co pozwala osobom potrzebującym takie wsparcia równie wygodnie obsługiwać swoje usługi bankowe.
"To kolejne udogodnienie w Asystencie głosowym. Współpraca z czytnikami ekranów została dopracowana w konsultacji z osobami niewidomymi..." - tłumaczy Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji. "Przeprowadzanych jest w nim ponad 60 tys. dialogów miesięcznie, a to oznacza wzrost o ponad jedną trzecią od początku tego roku. Pracujemy, żeby spełnić rosnące wymagania użytkowników i rozwijamy umiejętności językowe Asystenta oraz jego kolejne funkcje" - dodaje.
Przy okazji PKO podaje interesujące statystyki dotyczące wykorzystania aplikacji IKO. Jak się okazuje, odkąd program istnieje (od 2013 roku) klienci wykonali już za jego pomocą prawie 770 mln transakcji na łączną kwotę ponad 210 mld złotych.