PKO Bank Polski: usługi nie działają, ale to nie jest awaria (aktualizacja)
W internecie przybywa zgłoszeń "awarii" PKO Banku Polskiego, w wyniku której klienci nie mogą korzystać z usług, w tym po prostu z bankowości internetowej. Wyjaśniamy - to nie jest awaria, tylko zaplanowane prace serwisowe, o których PKO BP informował wcześniej i najwidoczniej nieco się przedłużyły.
12.06.2022 | aktual.: 12.06.2022 13:12
Klienci PKO Banku Polskiego od godzin rannych (ze szczególnym nasileniem tuż przed 12:00) zgłaszają w serwisie downdetector awarię, głównie bankowości elektronicznej. Chociaż faktem jest, że w tym momencie mogą występować problemy z logowaniem, aplikacją mobilną i szeregiem innych usług PKO BP, nie jest to efekt usterki, ale zaplanowanych wcześniej prac serwisowych.
Zgłoszenia dotyczące PKO Banku Polskiego w serwisie downdetector pojawiają się praktycznie z całego kraju. Najwięcej spłynęło jednak z dużych miast, w tym Warszawy, Łodzi, Krakowa czy Wrocławia.
Co jednak najważniejsze, w tym przypadku nie ma mowy o awarii, ale o nieświadomości klientów, że PKO przeprowadza prace serwisowe. Te były zapowiadane już 9 czerwca zarówno w aktualnościach na stronie banku, jak i w mediach społecznościowych. Z wpisu na Facebooku wynika, że utrudnienia mogą potrwać w praktyce do godziny 13:00, bo do wtedy może nie działać część opcji w ramach zabezpieczenia płatności 3D Secure 2. Bankowość internetowa powinna być natomiast teoretycznie dostępna już od 12:00.
Jeśli problem z dostępem do usług PKO Banku Polskiego będzie się przedłużać, można mieć oczywiście uzasadnione pretensje, że prace serwisowe nie zakończyły się na czas lub że spowodowały inne utrudnienia. Mimo wszystko polecamy jednak uzbroić się w chwilę cierpliwości i dać administratorom szansę na "postawienie serwisu na nogi" po aktualizacji. Będziemy śledzić ten temat i informować o postępach na bieżąco.
Aktualizacja, godz. 13:10
Jak wynika z gwałtownego spadku liczby zgłoszeń w serwisie downdetector, klienci PKO Banku Polskiego nie mają już żadnych problemów z dostępem do usług i swoich kont, a prace serwisowe zostały zakończone.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl