PKO BP zaktualizował aplikację. Nowości w IKO
PKO BP wydał aktualizację mobilnej aplikacji IKO, w której pojawiło się kilka nowości. Klienci banku korzystający z aplikacji mogą teraz m.in. wygodniej uruchomić czat z konsultantem oraz zapisywać odbiorców przelewów zagranicznych, co ułatwi zlecanie kolejnych operacji w IKO w smartfonie.
31.07.2024 | aktual.: 31.07.2024 11:04
PKO BP udostępnił klientom aplikację IKO 3.156, w której pojawiły się zauważalne zmiany. Jak opisuje bank, pierwsza nowość to możliwość przełączenia się na rozmowę na czacie z konsultantem, o co można poprosić asystenta głosowego w IKO.
Pozwoli to pisemnie opisać problem i uzyskać pomoc od bankowca w przypadku, kiedy możliwości asystenta głosowego są niewystarczające. Bank dodaje, że jeśli w danej chwili połączenie z pracownikiem nie będzie możliwe, asystent w IKO zaproponuje inne formy kontaktu.
Druga nowość w IKO 3.156 dotyczy zlecania przelewów zagranicznych i zapisywania danych odbiorców. PKO BP podaje po pierwsze, że kiedy klient wpisze w aplikacji numer konta w formacie NRB lub IBAN, system automatycznie wypełni kod BIC banku oraz adres. Po wpisaniu numeru rozliczeniowego, komplet danych oddziału banku odbiorcy można zapisać na przyszłość w aplikacji. IKO pozwoli też automatycznie wczytywać dane zapisanych wcześniej odbiorców zagranicznych przelewów, choć jak podaje PKO BP, akurat ta nowość dostępna jest na tę chwilę wyłącznie w aplikacji na Androida.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ostatnia zmiana wprowadzona przez PKO BP do aplikacji mobilnej dotyczy wniosków o aneksy do umów hipotecznych. Klienci mogą od teraz zawnioskować z aplikacji o zmianę dnia spłaty rat lub zmienić ich rodzaj z malejących na równe. Docelowo wniosek będzie trzeba podpisać w oddziale banku, ale sam proces można rozpocząć w IKO w dowolnym dogodnym momencie. Wnioskowanie dostępne jest w ramach opcji Dyspozycje i zaświadczenia po wybraniu konkretnego produktu kredytowego w IKO.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl