PKO BP zapowiada utrudnienia. Dotyczą Blika i płatności telefonem
PKO Bank Polski zapowiedział utrudnienia w aplikacji IKO na wieczór 2 października. Jak podają bankowy, przez pewien czas w efekcie mogą wystąpić problemy między innymi z płatnościami zbliżeniowymi telefonem oraz z generowaniem kodów Blik.
PKO Bank Polski poinformował o planowanych pracach technicznych 2 października między godz. 23:00 a 24:00. Działania są związane z aplikacją mobilną IKO, w efekcie czego w tym czasie klienci mogą mieć utrudnione korzystanie z programu, włącznie z płatnościami zbliżeniowymi i obsługą kodów Blik.
Prace techniczne w środku tygodnia nie są czymś typowym - zwykle bankowcy planują takie działania na godziny wieczorne lub nocne w weekend, by utrudnienia odczuło potencjalnie najmniej klientów. PKO BP poinformował o zaplanowanych działaniach w krótkim komunikacie, nie wyjaśniając szczegółów.
"Potrzebujemy czasu na prace techniczne – 2.10 mogą wystąpić utrudnienia w działaniu aplikacji IKO" - brzmi nagłówek krótkiej wiadomości. W praktyce dla klientów PKO, którzy planowali w tych godzinach zakupy na przykład na stacji benzynowej czy lotnisku i chcieli wykorzystać telefon, może to oznaczać konieczność zadbania wcześniej o gotówkę lub zabranie z domu fizycznej karty płatniczej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pozostając w temacie aplikacji IKO przypominamy, że niedawno została zaktualizowana. PKO BP poinformował, że w programie pojawił się wygodniejszy dostęp do wszystkich opcji związanych z bezpieczeństwem logowania i zabezpieczeniem konta. Klienci mogą z tego miejsca zdecydować m.in. o szczegółach uwierzytelniania dwuetapowego i poznać dodatkowe wskazówki bezpieczeństwa, które mogą wpłynąć na ich konto.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl