Nowość w PKP Intercity. Z aplikacją pokażesz bilet bez Internetu
Aplikacja PKP Intercity wspiera podróżnych od początku tego roku. W minionych dniach zyskała na funkcjonalnościach czyniących z niej narzędzie, któremu niestraszny jest brak zasięgu i zbyt słaby sygnał Wi-Fi.
20.05.2023 | aktual.: 20.05.2023 15:31
Aplikacja mobilna PKP Intercity w swojej kilkumiesięcznej karierze przyczyniła się już do zakupu ponad 500 tysięcy biletów. W maju korzystający z niej podróżni otrzymali dodatkowe funkcjonalności, czyniące z niej wygodne wsparcie każdej podróży pociągiem.
Nowe funkcje w aplikacji PKP Intercity
Aplikacja PKP Intercity przestała być przede wszystkim kasą biletową. Nadal można w niej zakupić bilet na pociąg, a do opcji płatności kartą, BLIK-iem i Google Pay dołączyła też płatność za pomocą Apple Pay.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Najnowsza aktualizacja dodaje jej także dwie istotne funkcje, zmieniające ją w wygodnego asystenta podróży koleją:
- dodawanie terminów podróży do kalendarza
- pobieranie biletu w formacie .pdf
Co zmienia dostępność biletu w aplikacji PKP Intercity?
Dotychczas zakupiony online bilet otrzymywaliśmy mailem. Aplikacja mobilna wspierała jego opłacenie, ale nie kontrolę biletu. Konduktor w takiej sytuacji oczekiwał od nas widoku dokumentu .pdf pobranego z załącznika wiadomości. Podróżni, którzy przezornie nie zapisali go w pamięci telefonu byli w takiej sytuacji zdani na kaprysy zasięgu sieci mobilnej i udostępnianego przez PKP Wi-Fi.
Aktualizacja zmieniła ten standard. Pozbawionym Internetu podróżnym wystarczy telefon z naładowaną baterią i uruchomienie aplikacji. Pobiera ona bilet automatycznie w momencie uzyskiwania potwierdzenia zakupu. Po zakończeniu tego procesu nie potrzebujemy łączności, żeby skutecznie go okazać.
Katarzyna Rutkowska, dziennikarka dobreprogramy.pl