Początek końca OpenGL?

O tym, że OpenGL Architecture Review Board zapowiadałoogłoszenie specyfikacji OpenGL 3.0 pisaliśmy już... w sierpniu 2007 sugerując, że pojawi sięniebawem. Specyfikacja udostępniona została jednak dopiero dzisiaj, poponad roku opóźnień. Miała poprawić wydajność przez usunięcieredundancji i elementów powodujących zbędny narzut, miały zniknąćstare, nieużywane już funkcje, obiecywano też zwiększenieefektywności i wykorzystania najnowszych zmian w sprzęcie. Niestety, jak donosi Slashdot okazała się olbrzymim rozczarowaniem - miałazostać gruntownie przerobiona, okazała się jednak sporymniewypałem. W środowisku programistów zawrzało, wielu twórców gier zapowiada przesiadkę na DirectX10. W mnóstwie ironicznych komentarzy naszą uwagę zwrócił jeden -"Słyszę śmiech dochodzący z Seattle aż tutaj (a jestem w Europie):(". Czyżby oznaczało to początek końca wieloplatformowego 3D?

12.08.2008 13:46

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (69)