Polki z telefonem w ręku. Nawet sześć godzin dziennie
Blisko 40 proc. Polek przyznaje, że codziennie spędza z telefonem w dłoni od 5 do 6 godzin. Najczęściej wykorzystują go do rozmów, poszukiwania informacji, przeglądania poczty oraz korzystania z aplikacji, zwłaszcza tych o charakterze społecznościowym, zakupowym czy komunikacyjnym.
Z okazji Dnia Kobiet, firma Digital Care postanowiła przeprowadzić badanie, które miało na celu sprawdzenie, jak kobiety i mężczyźni w Polsce korzystają ze smartfonów. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące ich nawyków związanych z użytkowaniem tych urządzeń.
Wyniki pokazały, że niezależnie od płci, Polacy najczęściej korzystają z telefonów komórkowych do utrzymywania kontaktu z najbliższymi. Jednak kobiety robią to częściej niż mężczyźni.
Znaczna większość ankietowanych kobiet przyznaje, że chętnie wykorzystuje smartfon do rozmów z rodziną (84 proc. kobiet w porównaniu do 75 proc. mężczyzn). Kobiety również częściej korzystają z komunikatorów takich jak WhatsApp czy Messenger (79 proc. w porównaniu do 69 proc. mężczyzn). Co ciekawe, mężczyźni częściej niż kobiety deklarują chęć rozmów telefonicznych ze znajomymi (różnica wynosi 4 punkty procentowe) oraz chętniej korzystają z aplikacji randkowych (3 punkty procentowe).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ankietowani, niezależnie od płci, często korzystają z aplikacji bankowych – deklaruje to 74 proc. kobiet i 76 proc. mężczyzn. Mężczyźni jednak chętniej inwestują w zakup kamieni i metali szlachetnych lub kryptowalut (14 proc. mężczyzn i niespełna 5 proc. kobiet) za pośrednictwem aplikacji. Blisko 30 proc. kobiet dzieli się w sieci zdjęciami dzieci, zwierząt czy bliskich. Wśród mężczyzn wynik ten ledwie przekracza 10 proc., a 54 proc. deklaruje, iż nie pokazuje swojego życia w mediach społecznościowych.
Kobiety częściej niż mężczyźni wykorzystują telefon do monitorowania ciśnienia, snu, a także jako motywatora i personalnego trenera aktywności fizycznej. 40 proc. Polek wykorzystuje smartfona do poprawy jakości życia i zwiększenia aktywności, podczas gdy wśród mężczyzn robi to mniej niż 1/3.
Choć to kobiety częściej planują w aplikacjach podróże (23 proc.), to mężczyźni podczas jazdy samochodem korzystają z aplikacji nawigacyjnych - deklaruje to 62 proc. badanych. Dla kobiet smartfon to także narzędzie do robienia zakupów. Chęć kupowania online z pomocą aplikacji wykazuje aż 99 proc. ankietowanych. Najczęściej Panie kupują odzież (45 proc.), kosmetyki (38 proc.) i buty (30 proc.). Panowie z kolei stawiają na elektronikę – za pomocą aplikacji kupuje ją 30 proc. ankietowanych.