Porażka aplikacji TVP dla młodych? Liczby mówią same za siebie
SwipeTo jest nowym serwisem i aplikacją od TVP skierowaną do młodych odbiorców. Po dwóch tygodniach jej działalności pobrano ją nieco ponad tysiąc razy ze sklepu Google Play.
20.10.2022 | aktual.: 20.10.2022 09:10
W środę 5 października wystartował nowy portal dla młodych o nazwie SwipeTo. W komunikacie Centrum Informacji TVP podano, że jest to "lifestylowy portal, skierowany do tzw. generacji Z oraz pokolenia Y. Treści publikowane w serwisie koncentrują się wokół tematów o charakterze popkulturowym, takich jak: muzyka, sport, gaming, zdrowie psychiczne, film i serial, moda oraz nowe technologie".
TVP, aby przyciągnąć młodych odbiorców, zaangażowało do projektu wielu rozpoznawalnych w świecie popkultury twórców i influencerów. SwipeTo dostępny jest także w formie aplikacji na urządzenia mobilne z systemem operacyjnym IOS i Android. Okazuje się, że aplikacja po dwóch tygodniach działalności została pobrana nieco ponad tysiąc razy ze sklepu Google Play i obecnie ma ocenę 3,4. Z kolei w App Store pozostawiono 19 opinii, które złożyły się na ocenę 2,8.
SwiteTo dopiero się rozkręca
Wirtualne media zauważają, że jeszcze dziś rano SwipeTo miało jedynie lekko ponad 500 pobrań ze sklepu Google Play. Niewykluczone, że wydawcy aplikacji, po zobaczeniu tej informacji, podkręcili starania o szybkie zwiększenie tej liczby, co zaowocowało dodatkowym 500+. Tymczasem TVP zwraca uwagę, że SwipeTo dopiero niedawno rozpoczął działalność i zamierza podzielić się statystykami na temat odwiedzin po miesiącu od debiutu.
– SwipeTo jest portalem wertykalnym, którego kampania – nastawiona na budowanie zasięgów w długoterminowym horyzoncie czasowym – dopiero wystartowała. Liczba użytkowników, którzy codziennie odwiedzają serwis, jest na tym etapie zadowalająca. Zgodnie z założeniami, grono osób pojawiających się na stronie, jak i korzystających z aplikacji będzie sukcesywnie rosło. Portal jest promowany w kampanii outdoorowej i digitalowej, we współpracy m.in. z agencją Cut the Mustard i agencją ShootMe – poinformowało Wirtualnemedia Centrum Informacji TVP.
Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl