Privacy Sandbox w Androidzie. Koniec z niechcianymi reklamami
Google zdecydowało się na wprowadzenie Privacy Sandbox w systemie Android. Celem jest wdrożenie nowych rozwiązań reklamowych, dających użytkownikom więcej prywatności. Może to oznaczać koniec niechcianych reklam, przed którymi stara się chronić większość internautów.
Jak poinformowało Google, rozwiązanie Privacy Sandbox pozwoli na ograniczanie udostępniania informacji o użytkownikach stronom trzecim i będzie działać bez identyfikatorów cross-app, w tym tych służących do wyświetlania reklam. Dzięki temu zwiększy się prywatność użytkowników, bez blokowania im dostępu do bezpłatnych treści i usług.
Główne założenia projektu
Według założeń, użytkownicy powinni móc cieszyć się przeglądaniem i korzystaniem z aplikacji bez martwienia się, że ich dane osobowe mogą być gromadzone. Privacy Sandbox ma na celu uczynienie obecnych mechanizmów śledzenia przestarzałymi i zablokowanie ukrytych technik śledzenia.
Rozwiązanie desktopowe opiera się na ograniczaniu plików cookie stron trzecich i ukrytego śledzenia. W przypadku Androida, Google chce wzmocnić prywatność użytkowników, zapewniając jednocześnie narzędzia potrzebne twórcom aplikacji do wspierania i rozwijania swoich firm. Nowe rozwiązania mają działać bez identyfikatorów cross-app, a także ograniczą udostępnianie danych stronom trzecim.
Skuteczniejsze rozwiązania
Zdaniem Google, bez uprzedniego zapewnienia alternatywnej ścieżki chroniącej prywatność użytkowników, dostępne już na rynku różnorodne rozwiązania reklamowe mogą okazać się nieskuteczne. Co więcej, ich stosować może dawać gorsze rezultaty zarówno dla prywatności użytkowników, jak i firm deweloperskich.
Google zaprasza wszystkich przedstawicieli branży reklamowej do zaangażowania się i wniesienia swojego wkładu w rozwój lepszych standardów prywatności w sieci i na Androidzie. Jednocześnie w swoim komunikacie podkreśla, że firmy powinny móc zarabiać na swoich witrynach i aplikacjach oraz być w stanie dotrzeć do klientów dzięki trafnym reklamom.