Przeglądarka Brave zablokuje reklamy 69 razy szybciej. Nowy algorytm i Rust zamiast C++
Blokowanie reklam i szeroko rozumianego śledzenia w przeglądarkach nie musi być problematyczne mimo wprowadzania Manifestu V3 proponowanego przez Google. Dowodem są najnowsze zmiany w przeglądarce Brave. Twórcom udało się stworzyć alternatywną metodę blokowania treści, która omija wspominane ograniczenia, a przy okazji jest dużo szybsza w działaniu.
03.07.2019 16:21
Osiągnięto to dzięki zmianie języka programowania z C++ na Rust i zastosowaniu nowego algorytmu analizy. Testowa na razie wersja mechanizmu, którą można samodzielnie sprawdzać w Brave Dev oraz Nightly, działa według twórców średnio 69 razy szybciej.
Co interesujące, ponieważ mówimy o ułamkach sekund, twórcy dodają, że przeciętny użytkownik prawdopodobnie i tak nie dostrzeże różnicy w działaniu, ale dzięki takiemu przyspieszeniu, procesor komputera zostanie odciążony i będzie mógł zająć się innymi obliczeniami.
Jedną z kluczowych cech nowego algorytmu jest szybkie odrzucanie reguł które prawdopodobnie nie zostaną dopasowane do żądań wyszukiwania. Chodzi o serię zasad wykorzystywanych do reagowania na żądania, wśród których znajdują się między innymi reguły specyficzne dla domen czy wyrażenia regularne, o szczegółach czego można przeczytać na blogu Brave'a.
Przeglądarkę Brave możecie pobrać za pośrednictwem naszego katalogu. Nowy mechanizm blokowania reklam jest na tę chwilę dostępny jedynie w testowych odmianach Dev oraz Nightly. Linki do nich znajdziecie w rozwijanym menu Wszystkie wersje na karcie programu w katalogu.