Roomba narysuje mapę do gry DOOM. Piekło otworzy się w twoim mieszkaniu

Zawsze chciałeś zagrać w Dooma na mapie zrobionej na podstawie własnego mieszkania? To bardzo proste. Wystarczy, że kupisz automatyczny odkurzacz Roomba. Na podstawie danych robota można łatwo wygenerować odpowiednią mapę do kultowej gry.

Zagraj w DOOM w swoim mieszkaniu. Dane do mapy dostarczy Roomba
Zagraj w DOOM w swoim mieszkaniu. Dane do mapy dostarczy Roomba

28.12.2018 11:43

Projekt DOOMBA powstał w okolicznościach typowych dla tak szalonych pomysłów. Rich Whitehouse, programista i modder gier, dorobił się odkurzacza Roomba 980, który wykorzystuje przyzwoitą implementację SLAM (Simultaneous localization and mapping). Dane z robota sprzątającego można wykorzystać do wizualizacji danych na wiele sposobów, w tym wygenerować na ich podstawie planszę dla gry. Niestety jego „pół-koza pół-skrypt” (jak sam mówi o projekcie) nie był gotowy na 25. rocznicę wydania gry DOOM, ale udało mu się sfinalizować go przed końcem roku.

By skorzystać z danych z. Roomby do tworzenia mapy, potrzebna będzie wydana w grudniu wersja narzędzia Noesis, służącego do konwersji różnych formatów modeli i animacji. 24 grudnia do Noesis dodany został skrypt DOOMBA, odczytujący mapę zarejestrowaną przez Roombę i dodający do niej losowo dobrane elementy planszy. Interfejs wtyczki pozwoli automatycznie znaleźć w sieci lokalnej automatyczny odkurzacz i zalogować się do jego systemu. Podczas sprzątania mieszkania skrypt będzie śledził ruchy odkurzacza i zapisze te dane w pliku z rozszerzeniem .noeroomba.

W przeglądarce Noesis można podejrzeć dane, na podstawie których wygenerowana zostanie mapa. Można nawet połączyć kilka plików w jeden zestaw danych.

Przykładowa mapa, rysowana przez Roombę
Przykładowa mapa, rysowana przez Roombę
Parametry projektu DOOMBA
Parametry projektu DOOMBA

Na podstawie mapy można wygenerować planszę dla Dooma z elementami losowymi. Rich zaimplementował sporo parametrów, którymi możemy manipulować, by zmieniać położenie wrogów i przedmiotów oraz listę tekstur ścian, podłogi i sufitu. Skrypt ma też sporo opcji dotyczących sposobu konwersji geometrii, co może wpływać na ostateczny wygląd mapy w grze. Nurkując głębiej w opcjach, można też przygotować plansze dla innych gier, korzystających z silnika Dooma.

Etapy produkcji mapy na podstawie danych z Roomby
Etapy produkcji mapy na podstawie danych z Roomby

Rich zadbał nawet o możliwość generowania map do Dooma na podstawie grafik, ale nie daje żadnej gwarancji, że wyjdzie z tego cokolwiek użytecznego.

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)