Santander Bank Polska ma awarię. Problemy z płatnościami (aktualizacja)
Santander Bank Polska ma problem, w efekcie którego klienci nie mogą swobodnie realizować płatności - wynika ze zgłoszeń w serwisie downdetector. Awaria zaczęła wyraźnie przybierać na sile po godzinie 10:00, a zgłoszenia w jej sprawie spływają z każdej części Polski.
Od kilku kwadransów obserwujemy wykres zgłoszeń awarii banku Santander w serwisie downdetector, z którego wynika, że klienci mają problem z realizowaniem płatności. W tym momencie nie jest jasne, czy awaria systemu Santandera dotyczy tylko aplikacji mobilnej, czy również webowego serwisu, ale wszystko wskazuje na to, że bank ma jakiś problem, który przeszkadza klientom w swobodnym korzystaniu z bankowości.
Według informacji z serwisu downdetector, problem zaczął się już po godzinie 9:00, a później zaczął wyraźniej narastać po 10:00. Liczba zgłoszeń przekroczyła 180, co sugeruje, że usterka może być zauważalna tylko dla niektórych klientów. Jest to raczej niewielka skala i niewykluczone, że część klientów Santandera korzysta z usług bez przeszkód i nie zdaje sobie sprawy, że jakiś fragment systemu odmawia posłuszeństwa.
W tym momencie nie wiemy, jak długo mogą potrwa utrudnienia, zwłaszcza że Santander nie komunikuje awarii na swojej stronie, ani w mediach społecznościowych. Będziemy obserwować ten temat i aktualizować niniejszą publikację, gdy tylko dodatkowe informacje wyjdą na jaw.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Aktualizacja, godz. 13:55
Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco danych w serwisie downdetector, awaria w banku została już rozwiązana. Wszystko wskazuje na to, że klienci Santandera mogą już więc korzystać ze wszystkich funkcji aplikacji i bankowości w przeglądarce.
Z otrzymanego od banku Santander maila dowiedzieliśmy się, że wystąpiły problemy z przelewami Express Elixir. Obecnie wszystko funkcjonuje prawidłowo. Przelewy EE zostały przywrócone około godziny 13:20.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl