Problem z kartami Visa. Klienci zgłaszają awarię (aktualizacja)
Klienci banków korzystający z kart Visa mogą mieć problem z realizacją płatności - wynika ze zgłoszeń, które trafiają do serwisu downdetector. Usterka nasila się od około 10:30, a spływające na bieżąco zgłoszenia sugerują, że dotyczy użytkowników kart Visa w całym kraju.
Karty kredytowe i debetowe Visa mogą nie działać prawidłowo - wskazuje narastająca liczba zgłoszeń awarii w serwisie downdetector, gdzie zbierane są raporty użytkowników różnych usług, którzy doświadczają problemów.
Zgodnie ze zgłoszeniami, problem z kartami Visa występuje od godz. 10:30 i do chwili pisania publikacji tekstu został zgłoszony przez ponad 480 osób. Pojedyncze zgłoszenia dotyczą także kart Mastercard i innych usług bankowych - ale liczba wskazuje ewentualne błędy po stronie zgłaszających.
Na tę chwilę trudno oszacować, jak poważny jest to problem i jak długo potrwają jeszcze utrudnienia. Zgodnie z mapą serwisu downdetector, awaria kart Visa odnotowywana jest przez klientów w wielu miastach Polski, w tym w Krakowie, Warszawie, Lublinie, Łodzi, we Wrocławiu czy Szczecinie. Najwięcej osób zgłasza problem z kartami kredytowymi.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Synology ActiveProtect DP340, czyli ultrabezpieczny backup dla firm
Aby zasięgnąć dodatkowych informacji w sprawie, wysłaliśmy dodatkowe pytania do Visy, ale do momentu publikacji nie otrzymaliśmy na nie odpowiedzi. Gdy tylko do nas dotrą, zaktualizujemy niniejszy tekst, śledząc na bieżąco rozwój sytuacji w serwisie downdetector.
Aktualizacja, godz. 12:20
Z aktualizowanych na bieżąco danych w serwisie downdetector wynika, że problemy z kartami Vista najprawdopodobniej już nie występują, a co najwyżej są incydentalne. Liczba zgłoszeń spadła do poniżej 80.
Aktualizacja, godz. 14:45
Docelowo otrzymaliśmy również stanowisko w sprawie od Visy, którego treść zamieszczamy poniżej:
Jesteśmy świadomi problemu, który wpłynął na możliwość płacenia przez niektórych posiadaczy kart. Żaden z systemów Visa nie został dotknięty problemem i nadal działają normalnie. Jesteśmy w bliskim kontakcie z naszym partnerem z ekosystemu płatniczego, który został dotknięty trudnościami.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl