Sony nie będzie wrzucać nowości z PS5 do abonamentu. "Takiego biznesu nie da się utrzymać"
Microsoft i Sony mają inną wizję i strategię biznesową. Pierwsza z firm stawia na subskrypcję Xbox Game Pass, chociaż przyznała się niedawno, że na niej nie zarabia. Tymczasem ich rywale z Sony mają odmienne podejście.
18.09.2020 15:05
- Posiadanie katalogu gier nie jest tym, co definiuje PS5 jako platformę – powiedział szef PlayStation, Jim Ryan, w niedawnym wywiadzie z GamesIndustry.Biz. – Zamiast tego stawiamy na nowości i wielkie hity – dodał.
Sony po prostu nie wierzy w umieszczanie nowych tytułów od razu w usłudze abonamentowej, jak to robi Microsoft. Dlaczego? Ryan uważa, że tworzenie gier AAA niejednokrotnie wymaga budżetów sięgających ponad 100 milionów dolarów, a wydawanie ich w abonamencie na dłuższą metę sprawia, że nie da się utrzymać biznesu.
Szef marki PlayStation uważa, że model subskrypcyjny taki, jak Game Pass nie odpowiada ambicjom firmy. – Chcemy poszerzyć nasz istniejący ekosystem, a tak usługa nie pomogłaby w rozwinięciu naszych planów – dodał.
Czego więc Ryan chce od gier wydawanych pod egidą Sony? Tego żeby były "większe i lepsze", a także tego, aby móc ich wydawać jak najwięcej.