Sposób na lockdown w branży turystycznej? Pierwszy w pełni cyfrowy hotel już gotowy
Kiedy jeszcze kilka lat temu wyobrażano sobie "hotel przyszłości", przed oczami stawały roboty pełniące funkcję recepcjonistów i tragarzy. Rzeczywistość okazała się inna. Wszelkie niezbędne rzeczy są już w komórce lub komputerze, by nowoczesny hotel mógł działać.
30.03.2021 | aktual.: 06.03.2024 21:40
Eksperyment z dinozaurami-robotami przyjmującymi gości się nie powiódł, więc cyfrowy hotel musi wyglądać inaczej. Wiemy już, jak. Accor, wiodąca grupa hotelarska na świecie, otworzy "pierwszy w pełni cyfrowy hotel działający w oparciu o integrację nowoczesnych technologii". Będzie zlokalizowany w Wielkiej Brytanii ibis Styles London Gloucester Road.
Wyobrażać można sobie mnóstwo gadżetów i rozwiązań rodem z filmów science-fiction, ale tak naprawdę bazą całego systemu jest smartfon albo komputer hotelowego gościa.
W smartfonie znajdą się też klucze, pozwalające korzystać z wind czy otwierać drzwi do pokoju. Accor planuje wprowadzić rozwiązanie Accor Key na całym świecie, a tylko w samym 2021 grupa wyposaży 20 tys. drzwi w tę funkcjonalność, która będzie dostępna także we wszystkich hotelach uruchamianych od lata bieżącego roku.
Telefonem zapłaci się za pobyt oraz zamówi jedzenie lub inne hotelowe usługi do pokoju. Hotelowe systemy będą powiązane z aplikacją Whatsapp, tak aby ułatwić kontakt z obsługą.
Zapewne gdyby nie pandemia takie nowinki wprowadzane byłyby wolniej i mniej pewnie - bo niewykluczone, że wielu klientów przyzwyczajonych jest do tradycyjnej formy kontaktu.
Tymczasem teraz hotele nie mają wyjścia. Branża nie tylko w Polsce jest zamrożona, a w powrocie do działania pomóc może ograniczenie kontaktu obsługi z gośćmi. Zmiana wymuszona pandemią na pewno jednak zostanie na lata, przyspieszając nieuniknione.
Rozwój hotelu pokazuje też inną ciekawą rzecz. Jeszcze kilka lat temu nowoczesność często powiązywano z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, ale "w ciele" robotów. Okazuje się, że SI ułatwiająca życie jest po prostu w naszych telefonach i są to aplikacje oraz asystenci. Towarzystwa, pomocy i partnera w załatwianiu codziennych problemów znajdziemy właśnie tam.