Spotify: sponsorowane piosenki dla użytkowników bez konta premium
Spotify nie może narzekać na brak użytkowników, także tych korzystających z konta premium. Firma może pochwalić się już 140 mln użytkowników, z czego około 50 mln osób płaci abonament znoszący ograniczenia darmowej wersji. Spotify szuka jednak kolejnych źródeł dochodów, a jednym z nich mogą być... sponsorowane piosenki.
Użytkownicy Spotify, zarówno na desktopie, jak i w aplikacjach mobilnych, zauważyli nową opcję w ustawieniach – Pokaż sponsorowane piosenki. Przedstawiciele Spotify potwierdzili, że w programie testowym wylądowała właśnie nowa funkcja, mająca przynieść dodatkowe źródło dochodów. Skierowana jest ona dla użytkowników korzystających z darmowego konta.
Nowe sponsorowane treści nie będą pojawiać się w już dostępnych banerach reklamowych. Sponsorowana piosenka będzie wyświetlana tuż nad aktualnie odtwarzaną playlistą. Dobierana jest ona do gustu muzycznego, można ją od razu odsłuchać i dodać do własnych list na stałe.
Is this new? An auto-enabled setting in @spotify to "show sponsored songs" under Display Options? pic.twitter.com/wiwzcQFVe5
— Chris Messina ?? (@chrismessina) 18 czerwca 2017 Przycisk pozwalający aktywować lub wyłączyć sponsorowane treści znajdziemy w ustawieniach aplikacji Spotify w sekcji Opcje wyświetlania. Pojawia się on zarówno u użytkowników premium, jak i tych nie płacących abonamentu, ale sponsorowane piosenki wyświetlane są tylko u osób korzystających z darmowej wersji Spotify.
Aktualnie nowe sponsorowane treści znajdują się w fazie testów. Nie wszyscy więc je zobaczą, ale jeśli testy zakończą się sukcesem, to z pewnością nowy typ reklamy zostanie wprowadzony do wszystkich wersji Spotify.