Spotify z nową funkcją w darmowej wersji. Reklamy będą mniej uciążliwe
Spotify radzi sobie coraz lepiej. Usługa streamingu muzyki może się bowiem pochwalić ponad ponad 180 mln użytkowników. Z tej grupy 83 mln stanowią osoby, które wybrały płatny plan. Celem jest zdobycie jeszcze większej liczby użytkowników, co może umożliwić nowa funkcja kierowana dla darmowych kont.
11.08.2018 16:46
Oczywiście Spotify chciałby mieć przede wszystkim użytkowników korzystających z płatnego planu. Jednak najpierw trzeba zdobyć zainteresowanie nowych klientów, których ma zachęcić darmowy miesiąc, a także możliwość bezpłatnego korzystania, godząc się m.in. na pojawiające się reklamy.
W kwietniu firma wprowadziła spore zmiany odczuwalne dla osób, które nie płacą za usługę. Wreszcie mogą korzystać z lepszej wersji aplikacji mobilnej. Wprowadzone zostały specjalny playlisty bez nałożonych ograniczeń. Trzeba jednak zaznaczyć, że wybór playlist należy do Spotify, a ponadto między utworami pojawią się reklamy.
Nowa funkcja Active Media jest już testowana w Australii. Pozwala ona na pominięcie reklam w darmowej wersji. W teorii ma służyć do pomijania reklam produktów, którymi użytkownicy nie są zainteresowani. Nie będzie nałożonego żadnego ograniczenia dotyczącego liczby pominięć. Spotify chce, aby użytkownicy rezygnowali z reklam, aż dotrą do tej interesującej. Pozwoli to na wyświetlanie wyłącznie reklam, które faktycznie będą ciekawe dla konkretnego odbiorcy.
Reklamodawcy nie będą musieli płacić za pominięte reklamy. Jednak Spotify liczy, że z czasem będzie mogło pobierać większe opłaty za spersonalizowane treści. Jak już wspomniałem, funkcja jest testowana w Australii. Jeśli jej wdrożenie zakończy się sukcesem, to najpewniej już niebawem trafi do wszystkich użytkowników.
Oczywiście darmowe Spotify stało się odczuwalnie lepsze, ale wciąż warto sięgnąć po plan premium. Za zaledwie 19,99 zł miesięcznie zyskujemy m.in. brak reklam, a także możliwość zapisywania muzyki, aby była dostępna bez połączenia z internetem. Przygotowane zostały także inne plany. Studenci zapłacą tylko 9,99 zł za miesięczny dostęp. Natomiast plan rodzinny za 29,99 zł umożliwia korzystanie z maksymalnie 6 różnych kont.