Spotify zapowiada własną muzykę i przekonuje do biegania w słuchawkach
Spotify ma już siedem lat. Twórcy serwisu mieli sporo czasu by poznać zwyczaje użytkowników i zaprojektować innowacyjne sposoby na dostarczanie im muzyki niezależnie od pory dnia, miejsca i nastroju. Z obserwacji zachowań słuchających muzyki dzięki Spotify wynika bowiem, że dla fanów najważniejsze jest odpowiednie dobieranie dźwięków do aktualnego nastroju i dostarczanie rozrywki na wyciągnięcie ręki. Aktualizacja aplikacji mobilnych wychodzi im naprzeciw.
Zyskają przede wszystkim miłośnicy biegania, którym smartfony towarzyszą przy treningu i którzy nie obawiają się poruszać ze słuchawkami w (lub na) uszach. W aplikacji dla iPhone'ów jeszcze dziś ma pojawić się funkcja Spotify Running, która ma zapewnić dodatkową motywację do przebiegnięcia kolejnych kilometrów i pomoże zachować rytm. Ta część aplikacji ma połączyć osobiste rekomendacje, historię odsłuchanych utworów, listy gatunkowe i kompozycje przygotowane specjalnie dla biegaczy i dostępne tylko w Spotify, by dostarczyć idealną, osobistą muzykę do treningu.
Tempo utworów będzie dobierane do rytmu kroków na podstawie wskazań sensorów iPhone'a, co powinno zapewnić indywidualny rytm każdemu biegaczowi. Latem Spotify rozpocznie współpracę z firmą Nike, co pozwoli zintegrować odtwarzacz muzyczny z aplikacjami Nike+ i RunKeeper. Niebawem funkcja ta będzie dostępna także dla Androida.
Użytkowników Spotify na iPhone'ach w niektórych krajach przywita także nowy ekran startowy Spotify Now. Idąc w kierunku jeszcze lepszych sugestii i personalizacji usługa będzie podpowiadać najlepsze utwory do słuchania w danym momencie. Dostaniemy więc odpowiedni zestaw kawałków na ciężki poniedziałkowy poranek, popołudniowy relaks czy wieczornej nauki. Na razie funkcja ta będzie dostępna tylko na systemie iOS w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji i Stanach Zjednoczonych, ale szybko ma być wprowadzona do innych krajów i także dla Androida.
Wzorem innych usług Spotify stara się wyróżnić także ofertą. Podobnie jak koledzy z branży filmowo-serialowej, Spotify będzie mieć własne treści, stworzone specjalnie dla użytkowników. Wspomniane wcześniej kawałki do biegania to tylko początek nowej oferty. CEO firmy Daniel Ek zapewnia, że Spotify dopiero się rozkręca.
A jeśli ktoś nie przepada za muzyką, będzie mógł sięgnąć po słuchowisko lub po materiały filmowe. Na razie jednak Spotify zamierza wprowadzić treści jedynie po angielsku. Dostarczać je będą najwięksi: BBC, ABC, Comedy Central, ESPN, TED, CBS, Blucora Media, NBC czy Vice Media.