Sprawny Peron to aplikacja stworzona przez Polskie Linie Kolejowe S.A. kierowana do podróżujących pociągami. Z jej poziomu użytkownik Androida i iOS-a może wygodnie zgłaszać różnego typu awarie i braki występujące na dworcach kolejowych.
Aplikacja jest bardzo prosta i intuicyjna w obsłudze. Z założenia umożliwić ma ona użytkownikowi szybkie oraz wygodne zgłaszanie z poziomu smartfona lub tabletu wszelakich usterek na jakie natknął się on na stacji kolejowej. Pozycji możliwych do zgłoszenia jest naprawdę wiele a same zgłoszenia mają pomóc zarządcy szybko usuwać wszelakie awarie i braki, które przekładają się bezpośrednio na komfort i wygodę podróżowania.
Przykładem możliwych zgłoszeń jest awaria windy dla osób niepełnosprawnych, problem z oświetleniem lub nagłośnieniem na peronie, niedziałający wyświetlacz z rozkładem jazdy, a nawet nieodśnieżone przejście czy przepełniony kosz na śmieci. Aplikacja Sprawny Peron umożliwia dołączenie nawet 4 zdjęć ilustrujących zgłaszany problem.