Sprzedawaj na Amazon: dla polskich przedsiębiorców otworzył się właśnie cały europejski rynek
Amazon zamierza zachęcić wszystkich polskich przedsiębiorcówdo sprzedaży ich produktów poprzez jego europejskie strony. Mając konto w usłudze Sprzedawaj na Amazon będą oni mogli uzyskaćdostęp do dziesiątek milionów klientów Amazonu na StarymKontynencie i skorzystać z sieci logistycznej firmy. Pierwszymiesiąc takiego dostępu ma być za darmo.
10.05.2016 | aktual.: 11.05.2016 10:05
Zamieszczenie przez polskiego sprzedawcę nowego produktu najednej stronie Amazonu oznacza teraz dla niego możliwośćautomatycznego udostępnienia go na pozostałych czterecheuropejskich stronach internetowych tego światowego lidera e-handlu.
Zasięg to nie wszystko. Amazon obiecuje dostęp dozautomatyzowanych raportowania i analizy sprzedaży, dostarczy teżpomoc językową dla lokalnych sprzedawców (w tym rozwiązaniatłumaczeniowe, pozwalające na tłumaczenie nazw i opisów produktówna pięć języków). Oferowana jest też usługa dostawyFulfillment by Amazon (FBA), obsługa klienta końcowego w pięciujęzykach oraz prosty proces płatności.
Wykorzystanie usługi Fulfillment by Amazon upraszcza kwestiędostaw – wystarczy, że sprzedawca prześle towary do dowolnegoeuropejskiego centrum logistycznego Amazonu, a firma Jeffa Bezosazajmie się dostarczeniem ich do końcowego klienta. Sprzedawcykorzystający z usługi FBA mogą też udostępnić swoje produkty wramach usługi Prime (czyli e-handlu klasy premium dla wybranychklientów).
Skorzystanie z tych atrakcji jest dla polskich przedsiębiorcówdarmowe przez pierwszy miesiąc. Amazon deklaruje, że w ten sposóbchce pozwolić sprzedawcom wypróbować te możliwości bezkonieczności ponoszenia kosztów. Po tym miesiącu uczestnictwo wprogramie Sprzedawajna Amazon oferowane jest w cenie 25 funtów brytyjskichmiesięcznie netto (na Amazon.co.uk)/
Inicjatywa cieszy się poparciem polskiego rządu. TadeuszKościński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju skomentowałwprowadzenie usługi następująco:
Pozostaje teraz tylko czekać na to, jak na ten pomysł zareagujenajwiększy gracz polskiego rynku e-commerce, Allegro. Jeśli bowiemktokolwiek może dziś z Allegro odciągnąć sprzedawców, to jestto właśnie tylko Amazon.