Sprzedawaj na Amazon: dla polskich przedsiębiorców otworzył się właśnie cały europejski rynek
Amazon zamierza zachęcić wszystkich polskich przedsiębiorcówdo sprzedaży ich produktów poprzez jego europejskie strony. Mając konto w usłudze Sprzedawaj na Amazon będą oni mogli uzyskaćdostęp do dziesiątek milionów klientów Amazonu na StarymKontynencie i skorzystać z sieci logistycznej firmy. Pierwszymiesiąc takiego dostępu ma być za darmo.
Zamieszczenie przez polskiego sprzedawcę nowego produktu najednej stronie Amazonu oznacza teraz dla niego możliwośćautomatycznego udostępnienia go na pozostałych czterecheuropejskich stronach internetowych tego światowego lidera e-handlu.
Zasięg to nie wszystko. Amazon obiecuje dostęp dozautomatyzowanych raportowania i analizy sprzedaży, dostarczy teżpomoc językową dla lokalnych sprzedawców (w tym rozwiązaniatłumaczeniowe, pozwalające na tłumaczenie nazw i opisów produktówna pięć języków). Oferowana jest też usługa dostawyFulfillment by Amazon (FBA), obsługa klienta końcowego w pięciujęzykach oraz prosty proces płatności.
Wykorzystanie usługi Fulfillment by Amazon upraszcza kwestiędostaw – wystarczy, że sprzedawca prześle towary do dowolnegoeuropejskiego centrum logistycznego Amazonu, a firma Jeffa Bezosazajmie się dostarczeniem ich do końcowego klienta. Sprzedawcykorzystający z usługi FBA mogą też udostępnić swoje produkty wramach usługi Prime (czyli e-handlu klasy premium dla wybranychklientów).
Skorzystanie z tych atrakcji jest dla polskich przedsiębiorcówdarmowe przez pierwszy miesiąc. Amazon deklaruje, że w ten sposóbchce pozwolić sprzedawcom wypróbować te możliwości bezkonieczności ponoszenia kosztów. Po tym miesiącu uczestnictwo wprogramie Sprzedawajna Amazon oferowane jest w cenie 25 funtów brytyjskichmiesięcznie netto (na Amazon.co.uk)/
Inicjatywa cieszy się poparciem polskiego rządu. TadeuszKościński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju skomentowałwprowadzenie usługi następująco:
Pozostaje teraz tylko czekać na to, jak na ten pomysł zareagujenajwiększy gracz polskiego rynku e-commerce, Allegro. Jeśli bowiemktokolwiek może dziś z Allegro odciągnąć sprzedawców, to jestto właśnie tylko Amazon.