Surface Buds: Microsoft pracuje nad konkurentem dla AirPods
Microsoft ma być kolejną firmą, która pozazdrościła Apple'owi słuchawek AirPods. Najnowsze doniesienia wskazują, że zespół z Redmond pracuje już nad własnym naprawdę bezprzewodowym rozwiązaniem, które na rynek trafi pod nazwą Surface Buds.
15.04.2019 | aktual.: 06.06.2019 15:11
W 2018 roku Amerykanie wprowadzili do oferty Surface Headphones, czyli nauszne słuchawki bezprzewodowe. Nie okazały się one wielkim sukcesem, ale firma bardzo się tym nie przejęła i ma już w planach kolejny produkt audio, o czym na łamach serwisu Thurrott donosi Brad Sams. Tym razem Microsoft uderzyć chce jednak w segment rozwiązań naprawdę bezprzewodowych.
Microsoft Surface Buds konkurentem dla Apple AirPads?
Brad Sams, który często z wyprzedzeniem informuje o działaniach Microsoftu, informuje teraz o pracach firmy nad Surface Buds. To właśnie pod tą nazwą zadebiutować mają naprawdę bezprzewodowe słuchawki dokanałowe MS, a przecieki potwierdzać ma to, że pochodzą z kilku wiarygodnych źródeł.
Szczegółów na temat produktu brakuje. Ba, nie wiadomo nawet kiedy można spodziewać się prezentacji Surface Buds. Dane wskazują jedynie, że słuchawki będą wyposażone w aktywnym system redukcji szumu dochodzącego z otoczenia. Mają być też zintegrowane z Cortaną, co umożliwi m.in. szybką aktywację głosowego asystenta Microsoftu, gdy smartfon spoczywa wygodnie w kieszeni, ale nie jest akurat wielkim zaskoczeniem.Surface Buds to lepszy pomysł niż duże słuchawkiApple swoimi AirPods wypromował naprawdę bezprzewodowe słuchawki. Nie dziwi więc, że rozwiązaniami tymi zainteresowali się nie tylko inni producenci smartfonów (np. Samsung), ale i marki kojarzone przede wszystkim z segmentem audio. I dotyczy to nie tylko firm Bose, Jabra czy Sony, ale również B&O Beoplay (E8), Cowon (CF2 i CFTCzęść producentów przygotowała całkiem innowacyjne projekty, ale naprawdę bezprzewodowe słuchawki to młody segment, który stale się rozwija i wciąż jest to sporo miejsca na nowych graczy. Szczególnie, gdy są oni w stanie przygotować produkty wyróżniające się tak pod kątem funkcjonalnym, jak i dźwiękowym. Microsoftowi nie udało się to z dużym słuchawkami, ale może z rozwiązaniami dokanałowymi będzie lepiej. Czas pokaże.