Telewizja DVB‑T2 w Polsce już od tego roku. Sprawdź, czy masz zgodny telewizor
Przełączenie cyfrowej telewizji naziemnej na standard DVB-T2 umożliwiło przekaz materiałów w lepszej jakości, co powinno spodobać się odbiorcom. Wiele osób nie wie jednak, jak sprawdzić, czy posiadany przez nie telewizor obsługuje nowy standard.
Na szczęście istnieje kilka prostych sposobów, które umożliwiają sprawdzenie, czy nasze urządzenie będzie zdolne odbierać sygnał DVB-T2. W sytuacji, gdy nasz telewizor nie jest w stanie odbierać sygnału DVB-T2, należy być gotowym na wymianę odbiornika lub dokupienie stosownego dekodera.
Skorzystanie z wyszukiwarki
Bardzo prostą metodą, o której wspominaliśmy w poprzednich artykułach, jest wykorzystanie wyszukiwarki urządzeń w serwisie telewizjanaziemna.pl. Po kliknięciu w link zostaniemy przekierowani do strony głównej, na której możemy znaleźć wyszukiwarkę urządzeń.
Użytkownik musi tylko podać model i markę telewizora, by dowiedzieć się, czy jego telewizor odbiera nowy standard. Jeśli z jakiegoś powodu strona nie znalazła naszego odbiornika, mamy jeszcze dwa sposoby, które pozwolą nam sprawdzić, czy telewizor odbiera sygnał DVB-T2.
Kanał Sprawdzam TV
Drugą opcją jest wykorzystanie kanału Sprawdzam TV, który możemy znaleźć na multiplexie MUX3. Jest to kanał przeznaczony do sprawdzania zgodności odbiorników telewizyjnych z systemem naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2/HEVC. Po przełączeniu się na niego, odbiorca powinien zobaczyć emitowaną, animowaną planszę z komunikatem tekstowym oraz lektorem informującym o zgodności odbiornika z nowym standardem.
Zasięg multipleksu obejmuje około 99,5 proc. populacji kraju, dlatego ta metoda powinna w łatwy sposób dać nam odpowiedź, czy konkretny telewizor jest w stanie odbierać sygnał DVB-T2. Gdy jednak mamy problem z działaniem kanału lub wątpliwości, zostaje nam jeszcze trzecia możliwość.
Kontakt z producentem
Informacje o tym, czy dany model telewizora ma możliwość odbierania sygnału DVB-T2, na pewno posiada producent urządzenia. Takie dane powinniśmy być w stanie znaleźć na oficjalnej stronie firmy, która wyprodukowała sprzęt. Gdyby jednak informacja ta nie była podana w czytelny sposób, zostaje nam droga komunikacji mailowej z działem pomocy.