Thea Renderer to świetny silnik renderujący, generujący fotorealistyczne obrazy i animacje. Do dyspozycji mamy adaptcyjne algorytmy interpolacyjne, poprawne matematycznie symulowanie rozchodzenia się światła oraz renderowanie interaktywne z autorskim silnikiem Presto. Thea ma bogatą bibliotekę licencjonowanych materiałów, dostępną tylko w tym programie, oraz własne „studio”, w którym można ustawiać modele, nakładać na nie materiały i dodawać światła do scen.
Thea Renderer pozwala na komponowanie scen z wielu modeli, także importowanych w różnych formatach (3DS, OBJ i inne). Pędzel instancji pozwala szybko i precyzyjnie rozmieścić na scenie powtarzające się obiekty, stosując zmiany w rozmiarze i położeniu. Studio zostało także wyposażone w zaawansowany edytor materiałów (także działający samodzielnie), pozwalający tworzyć tekstury i precyzyjnie dobierać barwy, także podglądając materiał przy różnym świetle. Edytor Relight zaś pozwala pracować z obrazami z różnymi grupami świateł.
Studio ma także własną „Ciemnię”, gdzie można przeprowadzić postprodukcję wyrenderowanego obrazu, poprawiając ekspozycję, nakładając filtry czy przeprowadzając analizę fotometryczną. Prawie wszystkie poprawki można wprowadzić jeszcze w czasie renderowania obrazu. Edytor animacji w Thea Rendererze pozwala pokierować kamerę po obranej ścieżce, co świetnie się sprawdza przy prezentacji produktów lub projektów wnętrz.
Thea wymaga karty graficznej NVIDIA CUDA (przynajmniej CUDA 6.5, Compute Capability 2.0). Wersja demonstracyjna umieszcza na renderowanym obrazie znak wodny.